DeWalt vs Metabo

Hej herinde

Jeg blev færdiguddannet i går, og var så heldig at få to li-ion boremaskiner
Jeg har ikke fandens meget forstand på det, så derfor søger jeg lige et par gode råd til, hvilken der er bedst
Den ene er en Metabo BS 18 Li og den anden en DeWalt DCD771C2
http://www.metabo.dk/Produktkataloget-haandholdt-elvaerktoej.24198+M52ed2f3ecfc.0.html
http://www.dewalt.dk/powertools/productdetails/catno/DCD771C2/
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Fjendbo.

Og velkommen her på LDS.

Tillykke med uddandelsen ( hvad det så end er ! )

Nu har du rig lejlighed til at under søge hvilken af maskinerne du syntes er den bedste, så kom tilbage om et år og fortæl os det.

Ingen grund til at bytte til noget andet, jeg har 4 størelser Bosch boremaskiner plus et par stykker af andet mærke. Gå aldrig ned på udstyr

Tak tak
Jeg kan fortælle, at det ikke er en håndværkeruddannelse, så kommer ikke til at slide dem op og har derfor kun brug for en ..
Jeg tænkte bare, at der måtte holde en række erfarne folk til herinde - jeg kan læse, at nogle af de større DeWalt-modeller alle ligger meget højt i diverse test, hvor ingen Motabo'er er nævnt/testet.
Jeg læser også, at batterikapacitet er værd at kigge efter, og her kommer Metabo'en med 3,0Ah batterier mod de kompakte 1,3Ah med DeWalt ..

Generel sammenligning:
DeWalt: 2x1,3 Ah XR Li-ion batteri (XR?), min/max moment 24/42, maks borekapacitet træ/metal 30/13 mm, omdr/min 450-1500
Metabo: 2x3,0 Ah Li-ion batteri, min/max moment 24/48, maks borekapacitet træ/metal 20/10 mm, omdr/min 450-1650

Er der andre vigtige faktorer at tage med? ..

Nå så det mener du ikke, se en af grundene til at jeg har flere er at jeg ofte bore for med den ene maskine og så skruer skruer i med den anden. På den måde er jeg fri for at skulle skifte mellem bor og bitz.

Grunden til at der nok ikke er test på Metabo er at det er et meget gammelt og godt mærke som mange håndværkere har brugt.

At den så også har 3 ah. batteri gør den heller ikke dårligere. At den kun kan bore 10 mm. skal du sådan set ikke gå så højt op i, det er mere en betegnelse for hvor stor en bore patron der sidder i maskinen at den kan tage bor på 10 mm. Ø. At DeWalt kan tage et 13 mm. bor er selvfølgelig fordi borepatronen er det stykke større.

Det er meget sjælden at du vil komme ud for at skulle bore et 13 mm. hul i stål og der vil DeWalten hurtigt løbe tør for strøm p.g.a. ah. størelsen.

 

Øh er det hemmeligt hvad du har uddandet dig til ?

Uddannelsen hedder Produktudvikling & Teknisk Integration, en professionsbachelor .. En overbygning på en elektronikteknolog uddannelse ..
Så tror jeg umiddelbart det bliver Metabo'en. Det er bare være en boremaskine til hus(lejligheds)behov, og den højere batterikapacitet må alt andet lige betyde, at de holder i flere måneder/år end DeWalt'en. De 3,0 Ah batterier kan nå at tabe meget kapacitet over tid, før de er nede på DeWalt'ens kapacitet.
Byt den dyreste, det vinder du mest på. Hvis du ikke bruger den særlig tit er ærgelsen over at batteriet er dødt om tre år mindre på den billige end på den dyre. Det er nemlig det der sker når man ikke bruger sine maskiner jævnligt. Hvor har der været mange klagesange her fra folk der har købt en maskine til 1300 kr. brugt den 5 gange på 3 år, og nu skal der nyt batteri i, som koster 800 kr. Personligt lever jeg med en billig "noname" fra Silvan, det er ikke verdens bedste, men den kan det den skal. Efter jeg er færdig med huset ligger mit værktøj også ofte stille for længe.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Prisforskellen er kun 30kr., så derfor er det ikke rigtig med i overvejelserne
Og jeg er helt klar over, at batterier har bedst af at blive brugt. Er der stilstand i længere tid, må jeg bruge den som seriøs el-pisker, røremaskine
I satire serien "allo allo" var piskeris det store hit hos nazisterne..... God ide.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Fjendbo på 21-01-2015 13:28
Prisforskellen er kun 30kr., så derfor er det ikke rigtig med i overvejelserne
Og jeg er helt klar over, at batterier har bedst af at blive brugt. Er der stilstand i længere tid, må jeg bruge den som seriøs el-pisker, røremaskine

Hehe, det vækker minder, engang da vores gamle elpisker ikke kunne mere, og vi skulle have irsk kaffe, var vores skruemaskine redningen.

 

Svigermor glode godt nok, men det virkede.

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis