Miele Softtronic W 3923

Hej

Jeg har en Miele W3923 der slår HFI hver gang den har kørt ca 5 min. - har mistanke til varmelegemet.

Den kører hele programmet færdigt uden problemer når jeg slår strømmen til igen.

Skal denne model serviceres fra fronten eller  skal den adskilles bagfra ?

Er der nogle gode råd ?

PFH Tak

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan komme til det meste fra fronten og toppen. Fronten løsnes ved at fjerne de tre skruer i fronten. Måske kun en, afhængig af maskinens alder. Men hensyn til udskiftning af varmelegeme er nøjagtig beskrevet her på sitet.


fase
Det lyder mærkelig at det kan køre videre, hvis det er varmelegeme. Bliver vandet varmt, for det er en betingelse for at den kan køre program færdig, Eller glemmer du at vente 5 min næste gang

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja den virker fint hele programmet igennem.Jeg har maskinen skilt ad og ohmmålt på varmelegemet Ca 25 ohm . Til jord er der omkring 950 kohm og det tror jeg er fejlen lyder det ikke sandsynligt .
Det Lyder som om varmelegeme ikke fejler noget. 25 ohm indikerer at den kan bruge 2,2 kw og overgangsmodstand på 1 Mohm er også ok. Du kan dog ikke måle overgangsmodstand med et ohmmeter. Der skal der bruges en megger. Overgangs modstand kan sagtens ændre sig ved opvarmning.
Du kan tage de 2 ledninger af varmelegeme, starte vaskemaskine og se om den igen slår fra efter 5 minutter. Gør den ikke det, og venter på at vandet bliver varmt nok, så er den sikker nok med varmelegeme.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Den slår ikke fra når de 2 ledninger er koblet fra - jeg satte dem på ige og hfi relæet slog igen fra, men maskinen fortsatte så snart jeg slog strømmen til igen.Jeg opdagede så at den fortsatte uden dog at varme ??

Kan der være tvivl om det er varmelegemet der er defekt.

Annonce
Hej igen
Er der nogen som ved hvordan man sætter maskinen i service mode så man evt. kan slukke og tænde for varmelegemet år fronten er af.
Der er nok ikke tvivl om at det er varmelegeme, jeg ville i hvert fald bortdømme den. Jeg har aldrig hørt om en tilstand hvor man kan koble enkelte ting ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er helt klart varmelegemet fronten aftages med 1 torx 30 i front 2 torx 20 på dørlås og 2 torx 20 i bunden samt fjeder på lugebælg og alle Miele maskiner har et servicemode til at afprøve de forskellige funktioner  god vind

 

Hej
Tak for de hjælpsomme svar - jeg skiftede varmelegemet igår og maskinen er som ny igen.

m.v.h. FLK
Tak for dit svar ang. vaskemaskinen HKK
Det var varmelegemet der var defekt men ved du hvordan man bruger service mode på denne Miele jeg kan ikke rigtigt finde noget nogen steder.
pfh tak
FLK
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis