Brandsikring

Når nu jeg kan se, at der er en brandmand i gruppen, vil jeg benytte chancen. I vores hus er der fra stuen til kælderen et hul på ca. 20x40 cm. Hvorfor hullet er der ved vi ikke.
I stuen er det nu dækket med gulvbrædder, men i kælderen er der stadigvæk et hul, hvorfra man kan kigge direkte op på gulvbrædderne. Vi er blevet anbefalet at brandsikre hullet, da det i dag ikke tjener noget formål. Hvordan gør vi det lettest?

Ankergaard
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for at slukke dit håb, eller underkende brandmandens eventuelle viden, men jeg er også uddannet brandmand. Og jeg har lært hvordan jeg forholder mig til konsekvenserne af en ulykke med dit problem – bare at, ikke hvordan, du bør vælge at forebygge det…

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Nu ligger det sådan at jeg ikke alene er brandmand - men også bygningsingeniør og faktisk ekspert ud i brandsikring kva min uddannelse :lol:

Eller er det rigtigt nok, brandmænd tager sig nu engang mest af følgerne efter manglende brandsikring. :shock:

I øvrigt dækker "navnet" brandmanden egentlig over en stilling som vicebrandchef og indsatsleder i en jævn stor kommune i Storkøbenhavn.

Nå men nok om det...

Hvis det er et hul i den størrelse, er det nemmest at du fylder op med mineraluld i hullet og så sætter et lag 13 mm gips på undersiden. Så er det lidt op til ambitionerne om du vil forsænke gipspladen så den "går lige med loftet".

For såvidt angår brandsikring, så er det mest røgen i skal tænke på med hensyn til jeres hul i gulvet. Gennembrændingen på dinne gulvbrædder er nemlig rimelig langsommelig - røgen derimod kommer hurtigt gennem.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis