Toilet løber.

Hej allesammen.

Mit toilet har løbet i et stykke tid. Dog kun sporadisk efter der er blevet skyllet ud.  

Jeg tog afløbsventilen op og og rengjorde den og kiggede på pakningen. Den så ikke ud til at fejle noget. 

Da jeg satte det hele sammen igen og skyllede ud, der blev toilettet ved med at løbe. Dog stadig kun sporadisk. 

Jeg tog derefter cisternelåget af igen, og tog trykknapssættet af. Man kan altså se lige ned til afløbsventilen nu. Jeg kan frit skylle nu, men hvis jeg sætter trykknaps sættet på igen er jeg bange for at toilettet igen vil løbe sporadisk. 

Jeg forstår ikke helt hvad mit problem er. Om jeg skal investerer i et nyt tryknapssæt, en ny afløbsventil eller noget helt tredje. Tryknapssættet ser ikke ud til at fejle noget. 

Håber der er nogle der ved noget om sagen der kan hjælpe mig. 

På forhånd tak,

Daniel. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på siden, håber du får gavn af de ¨råd du får, og eventuelt bidrager med det du har forstand på.

Du skal kigge ned i cisternen når det løber. Der er 2 muligheder. Den du har været i gang med, altså utæt bundventil. Så vil den løbe fra starten, altså lige efter skyl.
Men det kan også være ventilen der lukker vand ind til næste skyl der er utæt. Så begynder det at løbe efter et stykke tid. Når det så når en vis højde i cisternen vil det nå overløbs røret. Hvis det er det sidste skal du skille ventilen ad og afkalke delene. Eller kigge på flyderen, at den ikke går imod på vej op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Ev Elmand.

Tusind tak for råddet, og ja jeg skal forsøge at hjælpe så godt jeg kan. Men meget ny i gør-det-selv spørgsmål.

Jeg tror nu faktisk at det må være noget med mit trykknaps sæt der sætter sig fast når jeg skyller ud.
Grunden til at jeg siger dette er at toilettet kun løber når trykknappen er monteret.
Toilettet begynder at løbe med det samme og det er som om at knappen bliver nede i den ene eller anden side efter jeg har trykket på knappen.

Men hvad skal jeg mon gøre?

Det har ikke hjulpet at afmontere og påmontere knappen igen. Skal jeg måske investerer i en ny knap?
Det er en smule besynderligt, fordi knappen ser overhovedet ikke defekt ud.

Tak for hjælpen.

Mvh Daniel.

Glem nu den knap, og gør hvad elmanden skriver, undersøg om  det er ventilen i bunden der er utæt, det gør du ved at løfte den så meget at du kan få fingren ind under, så drejer du ventilen medens du føler efter på pakingen der sidder på under siden af ventilen. Den skal være blød og uden huller eller revner.

der efter tjekker du flyder armen at den lukker ventilen når den er helt oppe, hvis ikke skal du rense ventien. Luk for vandet medens du gør det.

Du kan selvfølgelig også lade være, men så er der ingen grund til at spørge her på siden.

Hvad mærke er toilettet?
Hvis det er plastik knapper kan det hjælpe at vaske så der kommer sæbe ned i knapperne. Det smører godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis