Fadøl i stuen - og det skal se godt ud

Hej folkens

Jeg ved ikke rigtig hvilken kategori/forum mit spørgsmål passer i, så jeg prøver her. Jeg faldt også over et par indretnings fora, men jeg syntes de var en anelse for feminine til mit spørgsmål

Jeg har været i gang med at sætte hus i stand, og nu mangler jeg kun de rigtig lækre detaljer - som at få fadølsanlæget sat til igen

Jeg har gjort mig en del overvejelser om hvordan min bar afdeling skal se ud, men jeg er ikke helt sikker på at jeg har den helt rigtige ide endnu.

Er der nogle af jer med fadølsanlæg i huset, der tænke jer at vise jeres anlæg frem, så jeg (og alle andre med interesse) kan lade mig inspirerer? Jeg er især interaseret i at se, hvis der er nogen der har et fadølsanlæg til at stå i en hjørne, pakket ind på en måde der ser hammer godt ud

Men jeg kunne jo selv starte med at vise lidt frem. I mit gamle hus havde jeg anlæget i et hjørneskab i køkkenet, så jeg kunne skænke øl op over en halvmur mellem stuen og køkkenet. Jeg kunne godt lide den løsning, men den kan desværre ikke bruges i mit nye hus.

 

21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må da være ungkarl, for jeg tvivler stærkt på at en kvinde ville finde sig i at have sådan et anlæg stående frit fremme, ligesom mange kvinder ikke akseptere vores kæmpe store højtalere i stuen.

Du bør overveje at melde dig ind i facebook gruppen "for os som brygger" det er ganske vist en Norsk side, men den er vældig inspirerende! Ikke mindst de finurlige bryg anlæg de får skruet sammen (hvis ellers man finder det interessant) der er et bud som er et par dage gammelt, hvor anlægget er bygget ind i en skænk/barskab.https://m.facebook.com/profile.php?id=158245601015117#!/photo.php?fbid=10202069415215972&id=1804792960&set=gm.390850317754643&source=48&refid=18&_ft_&__tn__=E

Tjah, da jeg var yngre slæbte jeg jo også min MZ med ind i stuen, vinter dage var det rart at rode her hvor der var varmt

Jeg er ikke ungkarl - jeg har bare en utrolig sød kæreste

@GardenGirl: du må også være utrolig sød

Jeg er desværre ikke medlem af facebook, og har heller ikke planer om at skulle være det. Jeg kan nok lokke lidt med nogle venner, så jeg kan komme til at lidt om hvad de laver på den gruppe.

Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 18-01-2015 00:57

Du må da være ungkarl, for jeg tvivler stærkt på at en kvinde ville finde sig i at have sådan et anlæg stående frit fremme, ligesom mange kvinder ikke akseptere vores kæmpe store højtalere i stuen.

 

Her accepteres både store højttalere og fadølsanlæg af undertegnede. Lad venligst være med at skære alle kvinder over en kam :-) 

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Barrus på 18-01-2015 19:07

 

Her accepteres både store højttalere og fadølsanlæg af undertegnede. Lad venligst være med at skære alle kvinder over en kam :-) 

 

Nu skrev jeg mange og ikke alle, der ligger en rimelig stor forskel der Barrus

 

 

 

Nu hvor du er i gang skal du da også have en i stuen ved siden af minibaren
Endnu bedre: Ved siden af sofaen, så man ikke behøver rejse sig under fodboldkampene i tv

Mvh. Christian M
 

Heruca ! Jeg har det

Du anskaffer dig en 200 liters ståltromle, som du skære bunden ud af i den ene ende. Derefter skæres der en låge stor nok til at du kan stikke en Fustage der ind. Fine hængsler o.s.v.

Så sendes tønden til sandblæsning og forcromning, i mellemtiden laver du så et tårn som tønden kan sænkes ned over. I bunden af tårnet skal der være tre hjul hvoraf et er frit drejeligt to andre skal drives af hver sin el motor, der kan fjernbetjenes. der skal så også være plads til køle kompressoren. Og en akomulator til at drive hjulene og kompressoren med, du skal lave en ladestation et sted i stuen hvor den selv kan finde hen når den mangler strøm. Selve bordpladen skal være en sort marmorsten der er skåret til så den passer ned i tøndens øverste ring, her i skal kranerne / tappehanerne monteres. Marmorpladen skal selvfølgelig være højglans poleret.

 

Se sådan får du et fadøls anlæg som ingen andre har og det vil da være flot at se på  ik-ås

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis