Plastplader.

Hvordan skærer man de tag-trapezplader uden at lo***t splinter??

Gerne et link til en video - jeg er jo blond (= hvid) 


Sniffer  
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sniffer på 14-01-2015 13:13

Hvordan skærer man de tag-trapezplader uden at lo***t splinter??

Gerne et link til en video - jeg er jo blond (= hvid) 

Simpelt, du udstyrer din vinkelsliber med en af de helt tynde skæreskiver til metal (1-1,5 mm) og volla ikke flere splintrede kanter. 

PS. Det kan en blond person sagtens finde ud af uden og se video  

Pøj pøj. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Sniffer på 14-01-2015 13:48
Smelter plasten ikke og klistrer klingen til?

Nope, hvis du lader være med og klemme skiven med pladen eller skære i cirkler. Der kommer overhovedet ingen røg fra operationen.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
""klemme skiven med pladen "" Hvordan undgår jeg det??
Er det langsomt eller fuld speed??

Sniffer  

Hvis du laver en streg og snitte efter, starter du med at skære alle bølgetoppene over. Så vender du pladen og skærer en gang mere på den anden side (som nu også er blevet til toppe) og hvis du venter til sidst med at skære de yderste toppe af, så har du styr på pladen. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Skrevet af Sniffer på 14-01-2015 14:54
""klemme skiven med pladen "" Hvordan undgår jeg det??
Er det langsomt eller fuld speed??

Det gør du simpelt ved og bukke det stykke af pladen du har skåret fra enten op eller ned alt efter hvordan du vender vinkelsliberen. Og jeg anbefaler du skærer hele vejen gennem pladen i et hug da den metode P.H. anbefaler er ekstrem vanskelig hvis snittet skal ligne en smule. 

Kan ikke erindre at have stået med en vinkelsliber med variabel hastighed, men vil da ikke afvise der findes en eller to der har finessen indbygget. Derfor fuld skrald på ..............  

Og igen, det er så simpelt at selv mig her, der efterhånden har mistel alle pigmenter i hårpragten og og også det meste af fordums ditto, kan udføre operationen i søvne. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg har da to vinkelslibere med variabel hastighed, så de findes da, men er en del dyre.
Det er en Bosch, og en Makita jeg har, men jeg tror de fleste fabrikater laver dem.

Jeg skar en del plastplader sidste sommer, det var Isopal Fastloc. jeg brugte min dyksav med føreskinne, (jeg lagde pladerne op og skar den rene derefter)og en diamantskive af de billige. (dyksaven har da også variabel hastighed, men jeg kørte fuld Speed)

Skrevet af je__ns på 14-01-2015 21:28

Jeg har da to vinkelslibere med variabel hastighed, så de findes da, men er en del dyre.
Det er en Bosch, og en Makita jeg har, men jeg tror de fleste fabrikater laver dem.
 

Ok Jens. Det må være noget nyt de er begyndt på med den variable hastighed. 

Vi andre fattige mekkere passer jo på vort værktøj, hvilket nok er grunden.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Prøver da begge dele - igennem i første og så angreb fra begge sider, så må jeg jo se hvad der falder bedst for mig/os.

Nitter : Passer også på mit værktøj. Har lige måtte udskifte en varmepistol på ca 42 år og har en boremaskine fra 1982 - den fungerer bare.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis