Vejhøvl i Vejle eller Vejle området .

Skulle der evt. være nogle blandt medlemmerne som kender til en entreprenør som udfører opgaver med en vejhøvl i Vejle området hører jeg gerne. Har søgt og søgt uden held - foreløbigt. (Vi har cirka 150 m hullet grusvej som trænger til en afretning.)

Tak for al hjælp desangående.

Mvh/Tømmeren 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
150m, jeg har over en 1km grusvej. har du ikke hørt om en rive og skovl. eller en euro pallet med konen på efter havetraktor. nej spøg tilside.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Her oppe i nordjylland køre vi rundt ved nogle bønder i nærheden og spørger om de har en vejhølv, så kan det være de vil gøre det for nogle jyske kontanter.
Det kan måske være en ide.

Hej Tømmeren.

Og velkommen her på LDS.

Det er nok de færeste der lige har sådan en rigtig vejhøvl stående. Det er mest de store entrepenører der har den slags maskiner. Men det kunne tænkes at der er en med en rendegraver der kan rette vejen af for dig, det er dog ikke lige årstiden nu hvor alt er så vådt, det vil blive det rene pløre hul at skulle køre i. Og ellers som Kent A. skriver, fyld noget i hullerne, det bedste er stabilgrus og små skærver.

Den med konen tror jeg du skal afholde dig fra, hun vil brokke sig den næste måned

En selvkørende vejhøvl ( grader) er for de store. Men der er mange landmænd der har lavet en plade til at spænde bagpå traktor, det virker udmærket.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 11-01-2015 18:35
En selvkørende vejhøvl ( grader) er for de store. Men der er mange landmænd der har lavet en plade til at spænde bagpå traktor, det virker udmærket.

 

Og vi har en tilsvarende jernramme med træbund, som spændes bag Poloen, med husbond siddende på, og vupti - vejen bliver rigtig pæn igen.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Med hensyn til årstiden, så har det regnet rigtig meget nu, Men vejen skal ikke være tør, så er det svært at skrabe noget af, og flytte til hullerne. Og husk at den skal have "en pukkel" midt på, og rabatten skal være så lav som vejen, især ved en lavning i terrænet. Der må ikke samles blank vand på vejen, hverken i siden eller i huller.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for alle svarene !

Jeg må ud at finde en 'landmand' og indtil da, må jeg vist ha' fyldt traileren .....

Stadig , skulle nogle have en forbindelse i Vejleområdet - hører jeg stadig gerne !

Hilsen

Tømmeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis