Fliser omkring hus synker

Hej.

Vi lagde nye fliser om huset for 2 år siden.

Nu er de begyndt at synke, men selvfølgelig kun ind mod huset 

Nogen der har erfaring med at lave et slags dræn ved soklen ? 

Vil da helst ikke til at lægge alle fliser om nu 


 The day you quit is the day you lose.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lauhansen på 09-01-2015 09:49

Hej.

Vi lagde nye fliser om huset for 2 år siden.

Nu er de begyndt at synke, men selvfølgelig kun ind mod huset 

Nogen der har erfaring med at lave et slags dræn ved soklen ? 

Vil da helst ikke til at lægge alle fliser om nu 

Fliser synker normalt kun, når underlaget synker, fordi det ikke har været komprimeret godt nok, så gæt selv, hvad løsningen kunne være. Ja du gættede rigtig, filserne op og lav underlaget stabilt.

 

 

 


fase

Den bliver svær, for hvis du skal lave dræn, kræver det at du skal grave op, og det betyder at du alligevel skal have fliserne op

Men det er selvfølgelig muligt at lave en strøbt rende langs huset, eller sætte de der afløbsrender, men det kræver det rigtige fald i længde retningen, og enten skal de sættes til offentlig regnvands kloak eller en faskine (som så også skal graves ned).  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 09-01-2015 10:02

Den bliver svær, for hvis du skal lave dræn, kræver det at du skal grave op, og det betyder at du alligevel skal have fliserne op

Men det er selvfølgelig muligt at lave en strøbt rende langs huset, eller sætte de der afløbsrender, men det kræver det rigtige fald i længde retningen, og enten skal de sættes til offentlig regnvands kloak eller en faskine (som så også skal graves ned).  

Hvorfor lave dræn og andre sjove ting? Når underlaget er iorden og fliserne har lidt fald væk fra huset, vil der ikke stå vand inde ved huset.

 

 

 


fase
Skrevet af S. fabrin på 09-01-2015 10:19

Hvorfor lave dræn og andre sjove ting? Når underlaget er iorden og fliserne har lidt fald væk fra huset, vil der ikke stå vand inde ved huset.

 

 

 

 

Det ville jeg heller ikke gøre... men trådstarter spørger jo om det, da han ikke vil pille alle sine fliser op. 

Og så var derfor jeg skrev at for at lave et dræn kræver det jo at han graver, og dermed skal have fliserne op alligevel  

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Nu er det ikke sikkert at det er tilfældet, men hvis det kun er den inderste rækker der synker, kan du evt. nøjes med at lægge dem om. ofte har folk en tendens til at spare lidt på vibrering langs huskanten, med det resultat at underlaget ikke er komprimeret ordentligt der i forhold til resten og så kommer der sætninger 


www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Annonce

Jeg har selv haft problemer med fliser i min indkørsel der sank inde ved huset. Jeg valgte at tage fliserne op og lave en ny (nu korrekt opbygget) underbund efter vejledningen http://www.fc-beton.dk/goer-det-selv-indkoersel_629.html Herudover hævede jeg underbunden en anelse inde ved huset, således der er kommet et naturligt fald der leder regnvand væk fra huset.

Held og lykke med det.

Hvor bred er din flisegang? jeg har 12 cm brede grus langs husets sokkel, man går alligevel ikke helt derinde, og har du 6-7 cm grus på, er det begrænset hvor meget ukrudt der kommer der. er det hele flisegangen der synker eller er det kun de inderste?

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

Jeg har ligt disse pigsten her i 2011 og har nu tilført sort stenmel og de ligger der bare men spærgsmålet er jo om du lan kører vibrator pladen henover dem men min løsning her fungere fint.

Havenørden


HVF
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis