Udvendig isolering

Hej og godt nytår til alle

jeg har lige et spørgsmål da jeg har et gammelt hus som jeg påtænker og isolere udvendigt fra

har set på alle de alm som puds på bats og det har ingen interesse da der skal klink beklædning på med vindpap bagved...

mit spørgsmål er alm hvide polystyren plader 20mm vil de spære for fugt indefra

huset er uden dampspærre da ordet ikke engang var opfundet i 1896...

 


Døde fisk flyder med strømmen...
MVH Brian.....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Smut 25.

Og velkommen her på LDS.

Måske du ikke ved det, men nybyggede huse i mursten har heller ikke dampspærre i yder væggene !  Der må da være hulmur i dit hus hvor du kan få blæst isolering ind.

Hvad er grunden til at du kun vil bruge 20 mm. polystyren plader ?

Hej Jørgen
Tak for velkomsten....hulmur arghh det er der ikke noget af...det er et gammel bindingsværk hvor man i sin tid har pudset ovenpå 2 af væggene skal skiftes men bliver lavet i træ det er det,der vender mod syd...
Grunden til jeg vil lægge 20 mm på er for at beskytte den gl væg mod kulde inden jeg lukker med klinker. ..og vinduerne for ikke en alt for stor kant...
Indvendig er planen der skal laves helt nye væge med træ skellet og ja nok 150 mm, når jeg når der til....der er bygget til i 1956 og de være er meget kolde på indersiden når det blæser fra nv . ..

Jeg var bare bange for at der KU dannes skimmel med flamingoen udvendig ville jo Være træls og få når man ikke har det nu
Mvh brian

Døde fisk flyder med strømmen...
MVH Brian.....
Jeg tror du skal bruge søgefeltet, og søg på isolering udvendig og indvendig. Det er netop ved indvendig isolering at der er stor risiko for fugt skader. Og deraf følgende svamp og skimmelskader. Jeg mener at vide at det er alt for meget med 150 mm isolering indvendig.
Men læs på hvad "den studerende bygningskonstruktør" og " Koluda " skriver om det. De har gode tekniske argumenter.
Og det kan laves pænt med store kanter ved vinduer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.
Her er om indvendig isolering specielt til bindingsværk
https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/196795

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Okay så blev jeg da noget klogere.....
Og der kom nye ?

Skal jeg øge udvendig i stedet så må jeg rykke på vinduerne ?
Og hvor mange mm indvendig ?

Pt er der 50 mm men det står ca 15 cm fra væggen...der kunne så vindes lidt plads ikk at
Jeg mgl kvm men alligevel

Døde fisk flyder med strømmen...
MVH Brian.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis