Bordplade/opvaskemaskine

Hej alle i gode lav det selv folk.
Jeg skal til at bestille opvaskemaskine, efter at have fået installeret el og vandrør samt hane. Inde jeg tager skabet ud har jeg brug for hjælp og råd.
Der hvor maskinen skal stå, tages er endeskabet ud.
Skal jeg købe en ny plade som kan bære bordpladen og som hviler på soklen?
Hvis ja hvordan bestiller jeg så sådan en plade? Kan eg gå i silvan og bede om de samme mål som den hvide endeplade har nu i højden, længden og i dybden? sætte den ind til sidst når maskine er kommet på plads?
Det skal siges vi skal have savet soklen over så maskinen Kan komme ind. Håber i kan hjælpe mig med gode råd og en evt billig og pæn løsning.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der har du godt nok fået skabt dig et problem Teresa, for er du sikker på at den nye vaske maskine ikke kan gå ind i skabet uden du fjernede soklen.Som jeg ser de hvier side plade ikke på soklen menden sidder fast på bunden af skabet, hvis du fjerne bunden vil sidepladen ikke længere kunne støttes. skal du så have en het ny plade i, skal den have målene så den når helt ned til gulvet. Du kan så slibe den del der skal males i samme farve som soklen, ellers vil malinen ike kunne binde på melaminen Dernæst er det meget vigtigt at du smørre lim på endetræet så det bliver helt lukket. For trænger der vand ind i pladen ved gulvet når du vasker gulv vil den begynde at baldne ud. En anden løsning kunne være at du i stedet for en plade, køber en kraftig vinkel som monteres på væggen og op under bord pladen.

Skrevet af TheresaNismi på 06-01-2015 09:35
Hej alle i gode lav det selv folk.
Jeg skal til at bestille opvaskemaskine, efter at have fået installeret el og vandrør samt hane. Inde jeg tager skabet ud har jeg brug for hjælp og råd.
Der hvor maskinen skal stå, tages er endeskabet ud.
Skal jeg købe en ny plade som kan bære bordpladen og som hviler på soklen?
Hvis ja hvordan bestiller jeg så sådan en plade? Kan eg gå i silvan og bede om de samme mål som den hvide endeplade har nu i højden, længden og i dybden? sætte den ind til sidst når maskine er kommet på plads?
Det skal siges vi skal have savet soklen over så maskinen Kan komme ind. Håber i kan hjælpe mig med gode råd og en evt billig og pæn løsning.

Kunne du ikke bevare endepladen og så nøjes med at save soklen af der, hvor opvaskeren skal sættes ind. Endepladen kunne du så sætte fast i gulvet med et på møbelvinkler inde i hullet. Det kræver selvfølgelig at der er plads til maskinen, når endepladen bevares

 

 

 


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ville vente til opvasker stod der. En lille klods imellem opvasker og bordplade kan holde den på plads i en kortere tid (nogle måneder). Indtil du har fundet en løsning. Det ser ud som om der ikke er ekstra plade uden på skabet, så det hele skal sikkert væk for at give de 60 cm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for jeres fine svar. Jeg tror jeg får en tømmer ud og laver en plade. Det viker til det ikke er en lav-det-selv opgave jeg selv kan klare at fikse.

Projektet blev meget mere besværligt end lige ventet, men så lære jeg jo af det, og hvem ønsker sikker ikke ekstra vvs og elektrikker og nu tømmerrening i Januar

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også