Hængekloset lukker vand ind

Hej GDS'ere.

Vi har solgt vores hus og skal flytte inden længe. Nu begynder toilettet selvfølgelig at skabe sig.

Vi har et hængekloset mener det er af mærket geberit. Når vi trækker ud (både stort og småt) går det som det skal, kummen renses, og cisternen lukker vand ind igen. MEN.. Når cisternen er fuld, fortsætter vandet med at blive lukket ind i cisternen, med det resultat at det løber ned i kummen. Det stopper først når jeg banker på væggen eller kummen.

Kan nogle svare på hvordan man fikser det? Jeg har åbnet og kigget ned, men det ser pænt kompliceret id sammenlignet med at klassisk toilet.

Håber der er en som kan komme med et quick fix

Mvh, Candresen

 


Andresen

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nu ikke så svært. Der sidder en hane der hvor vandet kommer ind. Den starter du med at lukke. Så kan det hele ret let skilles ad, og ventilen, som svømmeren påvirker, skal renses. Når du samler det, skal du sørge for at svømmeren ikke berører kanten eller rør i sin bevægelse. Det er måske det der er årsagen, når du kan "dunke den løs"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har lige fået det fuldstændigt tilsvarende problem med vores.
Indtil videre har jeg klaret det ved at massere ventilen, dvs jeg kan stikke hånden ind i cisternen og fingerere ved toppen af ventilen, hvorefter den kan bringes til at lukke. Det har jeg gjort den hel del gange i rap, hvorved den er kommet til at virke næsten hver gang. Det er uden tvivl lidt kalk, der har sat sig, og nu bliver den sprayet med eddike jævnligt. om det virker ved jeg endnu ikke. Det er i hvert fald lettere og billigere end at pille mekanismen ud og skifte den!

Med venlig hilsen
ktm

 

Gebrit har lavet en lille guide, hvordan det.

https://www.youtube.com/watch?v=ytfne27AM1A
Jeg har haft samme problem. Jeg endte med at købe sådan en 5L dunk med eddike, og hælde det hele i cisternen. Så lod jeg den blive fyldt med lidt mere vand end flyderen normalt ville lukke ind, og så stod det natten over. Det tog al kalken, og jeg har ikke haft noget problem siden. Og som bonus kan man jo lade første skyl om morgenen stå et par timer også, så får man tillige renset rørene i afløbet.
Hold de heeeelt fest!! Tusinde tak for alle de gode indlæg!

Den der med eddike er jeg allerde fan af! Med fare for at lyde som en totalt novice.. Er det så en bestemt type eddike der skal bruges? Eks. eddikesyre?

Andresen

Annonce
Endelig ikke eddikesyre, så har du vand i hele huset fordi det æder gummiringe og andet godt. Næh, jeg brugte sådan en helt normal dunk lagereddike til en 20'er i Føtex.
Super.. Tak Picarro, den prøver jeg

Andresen

Min hustru er just kommet hjem fra Rema 1000 med 2 dunke eddike for at gøre som Picarro også foreslår!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Held og lykke KTM.

Lad mig endellig høre om resultatet, hvis ikke jeg kommer dig i forkøbet

Andresen

Nu ved jeg ikke om jeg kan nå at komme jer i forkøbet, men jeg er så heldig at min cisterne har en stor adgangsåbning, så jeg kunne få skrabet det værste af kalken af med en stiv børste før jeg brugte eddike tricket. Ellers kan det være man skal hælde det i af flere omgange før det er helt væk.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis