Har jeg mon en chance?

min stakkels gamle Golf 2 afgiv ved døden efter knap 10 års tro tjeneste, her forleden  og en mere eller mindre akut eftersøgning efter en afløser blev sat i gang. fladt så over en annonce fra vores lokale VW forhandler der lokkede. en VW Golf 3 fra 93 (model 94) med 1,8 motor og ca 1½ år til syn (stod der i annoncen) til 12000,- (altså en engros bil) jeg kiggede på bilen, utrolig pæn hvad rust angår og lød godt i motoren. jeg fik den forhandlet ned på 10K med nr plader. jeg kører glad hjem med dytten. jeg undrede mig dog over at tændingen sad i gavlen på motoren (på min 1,8 G2 sidder den på siden) men tænkte det nok bare var noget med model skift. i dag søger jeg så lidt på nettet for at finde ud af mht syns rapporter osv. opdager så at bilen er en 1,4  AAAAARGH gad vide om jeg har en chance over for forhandler når jeg nu i morgen går op og hører hvad dælen meningen er, bilen kan det den skal så jeg er egentlig interesseret i at lade handlen gå tilbage, men føler dog at jeg bør ha en eller anden kompentation for forkerte oplysninger i annoncen.

jeg er skuffet over den grelle tastefrejl fra VW's side som jo bør kende sine biler, og sur på mig selv over jeg ikke kunne genkende en 1,4 motor

 

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øh, hvad står der på registreringsattesten ?
Og den sidste synsrapport ?
Hvis der ikke er overenstemmelse med den og den faktiske bil, er der en der har et voldsomt problem.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
der står ingen motor størrelse på reg attest eller syns rapport, bilen er såment det den udgir sig som en 1,4, mine klynkelyde går ud på at i annoncen fra forhandler står der "Golf 3 med 1,8 benzinmotor" og det har den jo ikke. men det går jeg ud fra da jeg handler og spørger ikke yderligere til det, da jeg jo regner med at når en VW forhandler skriver der ligger en 1,8 motor i så er det rigtig.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej.

Godt Nytår!

Jo, men ud over såret forfængelighed har du nok fået en bil, der er billigere i drift end 1,8'eren, og den yder sikkert nok til at opfylde dagligt behov.

Men det er da nok værd at lige køre over og sige: hov hov, fejlmærket.

Vi har lige anskaffet en Kia Picanto 1,25 og har ellers ikke beskæftiget os med noget mindre end 2,0, men jeg må indrømme at der ikke noget at klage på.

Den skal arbejde lidt mere når traileren er efter, men det går fint.

Vi skiftede da vi indså at de ældre biler på vægtafgift er for dyre i hverdagen. Tiden er løbet ud. De ældre er dyrere i brændstof og afgifter, kort sagt.

Har lige betalt den første grønne ejerafgift, ca kr 280,- for 6 mdr

mvh


 varmetossen

Du har købt den en gros, formentlig. Havde han solgt den ubeset til en anden krejler, ville handlen helt naturligt gå tilbage, da det er en klar overtrædelse af den basale oplysningspligt.
Men hvis lortet fungerer og kan bruges til det, du skal bruge den til, ja så ville jeg ikke gøre alverden ud af det, ud over at læsse et møgfald af i hovedet på den sølle forhandler.
Det er ikke altid værd at spilde for megen tid af sin resterende ungdom på at føre retssager og tilsvarende. Næste ejer bliver jo nok bilskrotteren.

Med venlig hilsen
ktm

 

Troede at det skulle fremgå af begge attester *Måbeikon*

 

Men vil sige som Pinkhenrik : Du kan da prøve at køre en tur forbi forhandleren med et stort badehåndklæde .......

 

Så må i internt afgøre hvem af jer 2 der skal fylde det med (Krokodille) tårer :-D

 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
iha jo os godt nytår herfra :-)

jo jo den er en meget lille smule billigere i drift, men jeg var rigtig glad for det overskud en 1,8 har når den skal trække trailer og overhale,
men jeg har en trailer med total på 1000 kg og havde det været en fra starten af 93 altså en model 93, så havde jeg været på den for den må kun ha 800 på krogen, nu er det så held i uheld at det er en 94 model, så den må ha 1000 på krogen med bremser (og ja har hængerkort)

jeg har ingen planer om retssager eller andet juridisk, og vil da også beholde bilen. men det er jo fejlagtig varedekleration ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-



Tja, jeg har en gammelt læresætning der siger :

Ærlige brugtvognsforhandlere og præster, der ikke tænker på penge er lige så sjældne som pingviner på Nordpolen ;-)


P.s. - Som en trøst : Der er mange kvinder over 45 år, der gør ting ved Deres udseende, som enhver brugtvognsforhandler ville komme i fængsel for .......

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis