Samle to loftslamper i én ledning?

Jeg har læst lidt i forskellige tråde herinde, og stadig forvirret... Jeg har fået to loftslamper og har ét udtag i en roset midt i loftet. Jeg synes, det ville være pænest, hvis vi (læs: min mand) samlede de to lampers ledninger, og vi så fra den ene lampe trak en ledning hen til udtaget i midten af loftet.

Men som jeg forstår det, så SKAL man trække en ledning fra hver af de to lamper hen i rosetten?

Altså: er det ulovligt og farligt at forbinde lampe A med lampe B og så kun forbinde lampe B til strømmen?

På forhånd tak for hjælpen!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her i forum. Det kan da ikke passe det er ham der skal gøre det. Du kan selv.

Det kan man godt hvis der er en baldakin der dækker samlingen. Ellers kan du bruge denne

http://www.greenline.dk/elartikler-...edninger-p 

Hvis de 2 lamper sidder tæt på hinanden kan jeg godt se at det bliver pænere, men er der langt imellem kan jeg ikke se fidusen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er sådan en plastroset eller lampebaldakin som ofte sidder på enden af ledningen når man køber lamper. Jeg forsøger at få dem smidt væk, da de ikke pynter, men i din sag er det jo en mulighed. følg linket her så ser du  en.

. http://www.av-cables.dk/baldakin/la...cgodeB4AKg

Men det ville være pænere med den jeg lavede link til i 1. svar

Det andet link blev ikke klikbar, så du må kopiere og sætte den ind i søgelinien


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kan desværre ikke se linket, men har googlet "baldakin" og øh, det tror jeg ikke der er. Sætter et billede på i morgen. Der er for mørkt til at jeg kan tage billede nu ;-)

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/45080' class='af-profile-link'>AnjaK</a> på 28-12-2014 23:19
Jeg har læst lidt i forskellige tråde herinde, og stadig forvirret... Jeg har fået to loftslamper og har ét udtag i en roset midt i loftet. Jeg synes, det ville være pænest, hvis vi (læs: min mand) samlede de to lampers ledninger, og vi så fra den ene lampe trak en ledning hen til udtaget i midten af loftet.

Men som jeg forstår det, så SKAL man trække en ledning fra hver af de to lamper hen i rosetten?

Altså: er det ulovligt og farligt at forbinde lampe A med lampe B og så kun forbinde lampe B til strømmen?

På forhånd tak for hjælpen!



Så har jeg været ude i sneen på cykel og indkøbt diverse ledningssamlere til både to og tre ledninger. Jeg takker ev elmanden for natlige råd :-)
Der bør også være en samledåse midt i loftet. Jeg håber at en af dem du har købt, er forberedt til et hul i bunden, så den kan komme til at se lidt pæn ud også der

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Alternativt kan du sætte en strømskinne op, så kan I også rykke lamperne, hvis I har et bord med indskudsplade. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis