Tvivl om rød ledning og orange

Hej

Der har været en elektriker på besøg for at samle mine kabler så jeg kunne sætte min lampe til. Min lampe har de normale ledninger brun og blå.

Som man kan se på billederne har jeg orange og rød i en muffe samt der sidder en rød alene i den samme muffe. Derudover har jeg en blå muffe.

Mit spørgsmål er hvor skal jeg gøre af den brune ledning? I den rød/orange eller alene rød?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke rigtig se farverne på dine billeder.

Men sæt den blå fra lampen, til blå i lampeudtaget.
Som jeg forstår det er røg og orange samlet i en dobbeltmuffe, tilslut din brune her.

Husk at bløde og stive ledninger ikke må sidde sammen i muffen.....
Hvis det er en dobbelt muffe, skal de stive ledninger sidde i det ene hul, og den bløde i det andet.
Jeg er sku lidt i tvivl om hvad du mener med stive ledninger har bare en almindelig brun og blå ledning der skal sættes til.

Du nævner jeg skal tilslutte den brune til orange/rød og den blå til blå.

Kan ikke se hvor de stive ledninger kommer?

typisk er stive ledninger installations kabler hvor der kun er en enkelt kobber ledning i.

Altså en meget tyk "tråd".

Alm. lampeledning indeholder flere små tråde som er samlet til en lidt større og er oftest mere bøjelige i det..

Men disse 2 typer må ikke samles i det samme hul i en muffe


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
Aha jamen jeg bruger en lampeledning med en blå og en brun. De er begge bløde, gør det noget hvis jeg tilslutter dem til henholdsvis rød/orange og blå/blå.

Jeg mener begge muffer at de er bløde de ledninger der sidder i.
Ups de er stive dem der sidder i mufferen.

Men er der meningen at jeg sætter den brune ledning ind til den orange/rød? Og kan jeg det hvis den er blød og de andre er stive.
Hmm tror jeg har forstået det.

Der er en samlet muffe med en enkelt rød ledning og en med orange/rød.

Orange/rød skal jeg lade blive siddende og bytte den røde ud med den brune ikke?

Må den røde gerne sidde løs uden en muffe eller skal det en muffe på,?
Skrevet af Hugosarang på 28-12-2014 20:39
Hej

Der har været en elektriker på besøg for at samle mine kabler så jeg kunne sætte min lampe til. Min lampe har de normale ledninger brun og blå.

Som man kan se på billederne har jeg orange og rød i en muffe samt der sidder en rød alene i den samme muffe. Derudover har jeg en blå muffe.

Mit spørgsmål er hvor skal jeg gøre af den brune ledning? I den rød/orange eller alene rød?

Det problem løser du ved at flytte den ensomme røde ledning over til den side af  muffen, hvor de to andre sidder, så har du en tom del af den dobbelte samlemuffe. I den monterer du den brune ledning fra lampen og den blå fra lampen i den muffe, hvor den blå ledning er.

 

 

 


fase
Okay så jeg sætter to røde og en orange i det samme hul og den brune i det andet hul i muffen? Må der gerne sidde to røde og en orange samt hvad står rød og orange for. Har læst lidt at rød er jord

Tak for svarene.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis