Flyder til grundvandspumpe

Jeg har en grundvandspumpe for at holde kælderen tør. Pumpen skal i princippet først starte, når vandet i brønden har hævet flyderen til et vist niveau, Problemet er imidlertid, at pumpen bliver ved med at køre, efter vandet er blevet pumpet ud. Det skyldes, at der er noget i vejen med flyderen. Jeg har vha, af en krog på en stang kunne hive i flyderen. Dermed har jeg løsnet noget i flyderen, men efter nogle dage har dimsen i flyderen igen sat sig fast.

Hvordan løsner jeg ordentligt dimsen i flyderen, så pumpen stopper, når brønden er pumpet tør?

Vh

Klaus

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover at sørge for at flyderen hænger frit så den kan arbejde, er der nok ikke så meget at gøre.
Flyderen er jo indstøbt så den er vandtæt, så den er ikke til at reparere.
Du kan evt. montere en løs flyder....

Det er naturligvis korrekt hvad Je--ns skriver. Jeg har skilt en flyder ad, (grundfoss kælderpumpe, med en blå flyder)

Det er simpelthen hen ca. 15 mm stålkugle der kører i en kanal. Den rammer så armen på en  almindelig microswitc.

Ny pumpe !!


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg blev ærgerlig på sådan een og har for 5 år siden monteret en einhell med flyderen siddende i et hus på siden af punpen. Nu kan jeg pumpe ned til 14 mm og har aldrig haft den til at sætte sigi
Einhell GE-SP750LL - koster ca 700

 

Man kan godt få løse flydere (elefantnosser eller det korrekte navn Niveauvippe) men det kræver at du kan skifte kablet ind i din pumpe.

De løse flydere er beregnet til lidt større pumpeanlæg, så det er ikke sikkert det kan betale sig at skifte flyderen, i forhold til at købe en ny samlet enhed.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for jeres bidrag. Jeg tror, det bliver en ny pumpe med flyder.
Gør dig selv en tjeneste og køb i en ordentlig kvalitet det fortryder du ikke for når den går i stykker er der altid lukket og levetiden er ikke den samme som de billige

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har ikke så gode erfaringer med Grundfoss kælderpumpe, har 1 privat og 2 i firmaet. Flydersystemet kan give problemer.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er helt enig i, at der skal købes ordentlig kvalitet - især når det drejer sig om en grundvandspumpe. Jeg håber at VVS'eren kan vejlede i, hvad der en god kvalitet - selv om det nok vil give ham mindre arbejde:-).

Hmm, jeg havde egentligt regnet med, at Grundfoss' pumper var god kvalitet!
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis