Stoppet vask..

Er der nogen som har nogle gode råd til at undgå at få stoppet vasken? Nu er det tredje gang siden i sommers. Jeg er ikke fan af de der afløbsrens-produkter, de virker meget giftige, og en "svupper" kan være svær at bruge uden at have en hjælper...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et vask afløb stopper som regel hvis der kommer for meget fedt ned i afløbet, og hvis du ikke vil bruge kaustisk soda eller ikke kan finde ud af at bruge en svupper så må du skille rørene ad og vaske dem i en spand med meget varmt vand og rigeligt sulfo. Hæld indholdet fra spanden ud i toilettet

Tag et billede af hvordan rørene sidder under vasken, og skil så det hele ad og vask det i noget sulfo. Du kan eventuelt tage en toiletbørste og give det store afløbsrør en tur så langt du nu kan nå. Du kan også prøve at hælde nogle liter kogende vand gennem røret.
OK tak for det, det var nogle gode råd. Jeg tror jeg prøver med noget kogende vand først. Kan det være en fordel at blande det med noget sæbe for at få løsnet fedtet i rørerne?
Skrevet af Picarro på 26-12-2014 19:37
Tag et billede af hvordan rørene sidder under vasken, og skil så det hele ad og vask det i noget sulfo. Du kan eventuelt tage en toiletbørste og give det store afløbsrør en tur så langt du nu kan nå. Du kan også prøve at hælde nogle liter kogende vand gennem røret.

God ide med at tage et foto af rørene , så slipper vi for en ny tråd om hvordan man samler rørene under sin vask i næste uge ha ha ha

 

 

Nu er du ny, og skal lige igang her på LDS. Når du har klikket på send i dit svar og det er kommet ind på siden, kan du redigere i det i 15 minutter ved at klikke på rediger oppe i højre hjørne. Så behøver du ikke lave to indlæg lige efter hinanden

Jeg plejer at hælde en kande kogende vand igennem, så hælde en goooood stor sjat sulfo afløbet og lige skylle efter med lidt vand så jeg er sikker på at det er i rørene, og så lade det sidde et par timer. Så skyller jeg efterfølgende igennem med endnu et par kander kogende vand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis