Soundbar til nyt tv.

Hej.

Konen og Jeg har besluttet os for at give hinanden et nyt fjernsyn i julegave. Valget er faldet på et Samsung UE50H5505 LED-TV. Bliver dog først leveret mellem Jul og Nytår.

Jeg kunne godt tænke mig at der skal tilsluttes en soundbar til tv´et. Jeg har kigget lidt rundt på nettet og kan ikke rigtigt finde beskrivelser/test af sådan noget.

Jeg har fundet en samsung model HW-H355, der skulle kunne bruges.

Er der nogle der har erfaringer med denne, eller kan anbefale noget bedre?

God Jul

Hilsen Jakob

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en lidt anden model fjernsyn og soundbar, men også begge Samsung. Virker virkelig fint sammen, god lydkvalitet og er super nemt at sætte op. Virker i øvrigt også godt som lydanlæg for andre enheder som PC og telefon fx. i forbindelse med streaming af musik.

Inden du køber noget skal du nok tænke over omkring det skal være en 2:1 som er almindlig stereo, ingen tydelig tale da det er almindelig gengivelse som tv'et sender det. 3:1 en højre en venstre og en center højttaler, her er tale mere tydelig. Hvorfor dælen disse soundbars er så sjældne er mig en gåde.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Jeg har faktisk købt/bestilt en Denon soundbar model DHT-T110 til 1899.-
Den kan stå under fjernsynet, og spillede rigtig godt. Vi har aldrig haft sådan noget udstyr før, så alt spiller vel godt så?

Mvh Jakob
Ok, mit tv har nu også ok lyd, det er særligt ved tale i danske film den er gal når man ikke har 3:1 Soundbar, så drukner talen ofte i effekter og larm.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
En god soundbar kan være ligeså godt som et stort anlæg!!
Skrevet af lotte979 på 28-03-2015 18:53
En god soundbar kan være ligeså godt som et stort anlæg!!

 

Der er jeg så ikke enig! 

Fysikkens love kan man ikke lave om på, og en stor højttaler membran vil alt andet lige skubbe mere til luften end en lille pjevset en, og dermed give en større dynamik og dybde.

En lille højttaler kan ikke producere det samme spektre af lyde (fra de helt høje, til helt dybe toner), som en stor (sammensat) højttaler kan.

Ellers kunne vi jo bare have et par ørebøffer liggende på sofa bordet, og så var der fin lyd i stuen 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik

Helt enig.
Man skal også huske på at alt ikke drejer sig om lydtryk og dB.
Det handler selvfølgelig også om højttalerens evner til at nuancere lyd og toner

Eksempelvis vil jeg hellere lytte til en højttalere fra Martin Logan frem for Cerwin Vega

Bankrådgiver

Hej

Det med at små højtalere ikke kan producere samme lydtryk som en stor, er en sandhed med modifikationer - for mange år siden fandt "Warfdale" højtalerfabrikken ud af at benytte flere små bashøjtalere i stedet forr en stor (det benyttes også i bilstereo ) fordi det ikke fylder så meget rent fysisk så det kan lade sig gøre - prøv blot at spille musik på en Lille "BOSE"Soundlink Mini så vil du nok ændre noget mening om det !

Hilsner polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Tja, jeg har haft Bose og har også haft meget store B&W "æsker" til stereoanlægget og jeg er ikke i tvivl om hvad der lyder bedst.

En 12 eller 15 tommer bas, kan alstå bedre levere de rigtigt dybe toner,  som kun lige liger over hvad det menneskelige øre kan opfange. 

Ps: Bose 901 modellen er dog i en særklasse, hvor de fleste andre "æsker" må bøje sig, men de hører vel også til i en lidt anden liga, når tråden handler om tv lyd     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis