Miele opvaskemaskine; ombygning til motorvasker

Hej allesammen

Jeg har skaffet en gammel Miele Automatic G528 opvaskemaskine som jeg ville bruge på værkstedet til at vaske motordele.

Men delene bliver ikke ordentligt rene, jeg tror at det er fordi at den ikke vasker "varmt" nok, der er kun et 65gr program.

Jeg har læst alt hvad jeg kan finde på nettet, og det ser ud til at i usa fungerer det fordi de bruger en ekstern vandvarmer til deres opvaskemaskiner, og så bare stiller vandvarmeren på 85gr -så bliver det rent!

Jeg har så skilt maskinen ad for at se om man kan fifle med termostaterne, og det er her jeg er lidt forvirret:

Der er to thermostater:

den ene har to poler og TÆNDER? ved ca 65gr

den anden har tre poler og TÆNDER over det enesæt poler ved ca 60gr og TÆNDER over det andet sæt poler ved ca 85gr

(det er mystisk for mig at de tænder, jeg ville mene at de skulle slukke (for varmelegemet)

-Jeg tænkte, nemt nok, jeg finder da bare en thermostat der fungerer ved 85gr (der ser ud til at være masser hvis man googler med billedsøgning efter termostat 85) og så er det fixet, men hvilken af thermostaterne gør hvad? -hvilken er det der styrer opvarmningen af vandet?

-en anden lidt mere redneck metode var måske at forsøge at isolere termostaterne med sguru el lign?

 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ikke for at ødelægge din ide, men jeg tvivler stærkt på at den vil holde ret længe.

Delene af plast nylon og gummi er ikke olie resistente, olie vil opløse de dele.

Der er ikke ret meget mere olie på mine motordele end der er på div. gryder og pander der kommer i en alm opvask, så jeg tager chancen, hvis den ikke holder ret længe, så finder jeg bare en mere, gamle opvaskemaskiner kostr ingenting..

Der er temmelig stor forskel på Mad olie ( vandbasseret ) og mineral olie !

Termostaten der står 85 grader på er en sikkerheds termostat. Den skal slå fra hvis de andre svigter. De 2 lavere temperaturer hører til hvert sit program. Jeg synes der står F49 og F63 på den ene. Det er ikke unaturligt at de slår til. De beder program værk om at køre videre, når temperaturen er opnået. De 2 ledninger der sidder i 85 grader undlader du at montere, eller sætter sammen afhængig af om det skal være sluttet ved lave temperaturer eller ikke. Den 85 grader monterer du i stedet for en af de andre. Så kan du få den til at køre op på 85 grader, MEN DER ER INGEN SIKKERHED på overkogning. Det er ikke helt ualmindeligt at det er opvaskemaskiner der går ild i.
Hvor jeg arbejder har vi et rensekar, til maskindele. Det består af et firkantet kar, fyldt med petroleum, Nede i det er der et net, som v.hj.af trykluft kan hæves og sænkes automatisk. Man smider så emnet ned i nettet, og det bliver skvulpet op og ned i en 1/2 -1/1 time.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis