Bosch vaskemaskine: Trevlesi sidder fast!

Hej derude LDS folkens!

Skriver lige dette til hvis der er nogen der har et lignende problem.

Trevlesien sad uhjælpeligt fast i min Bosch vaskemaskine. Da det er "noget billigt plastic l*rt" er det begrænset, hvor meget man kan vride i det med værktøj. Låget til trevle sien har en udvendig kærv, så prøvede at lave en "skruetrækker" af et PVC rør med nogle udskæringer i enden, der passede til kærven, for at skrue den ud, men forgæves!
Tiden kom så hvor jeg måtte gøre noget ved det (Fruen sagde at maskinen var utæt).
Front dækslet forneden er nemt at få af ved at fjerne en torx skrue. Men der er for lidt plads til at komme til filter/pumpe enheden. Bund dækslet er pop nittet på for at (ikke-Lav-det-selv) folk opgiver og bare køber en ny maskine til lidt under 3000 kr. Jeg tog om nældens rod og fjernede nitterne (nedstrygerblad, bormaskine, kørner, bindetang) så det tog selfølgelig lidt tid,
men nu har jeg en service lem til en anden god gang :-). Med bund dæksel fjernet er der rig adgang til herlighederne og jeg fik afmonteret de 2 slanger med klemringe og et lille
strømforsynings stik til pumpen. Herefter afslørede sig ikke mindre end 2 BH-stålbøjler som synderne, der sad halvt oppe i slangen til vaskekarret, på tværs i trevlesien. Så vi LDS'ere har flere glæder ved push-up BH end ved bare at se dem i brug
Påmontering af bund dækslet med "nitter" lavet af plastic straps, så det nemmere kan tages af igen en anden gang.
Mvh
Chrikke

 


Chrikke
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ser meget besnærende ud. Men kunne frygte at maskinens chaccis nu er blødt som smør og  vil stå og flexe når der centrifugeres. Personligt ville jeg have brugt korte lynskruer.

Og hør sig mig. Kan den langhårede ikke selv undre sig over hvor "løftet" pludselig bliver af på beklædningen  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif - du har sådan set ret! Jeg må udvide mit sortiment med selvskærende skruer. Syntes nu ikke sådan sortimenter ligger på forreste hylde henne i byggemarkedet....
Mht din anden bemærkning, så er der flere i familien der benytter bemeldte beklædnings genstande (mig selv undtaget, selvom jeg kunne få optisk gavn af en, da jeg ikke lige fik tegnet det abonnement i fitness world) men hverken min frue eller datter har fundet anledning til at delagtig gøre mig i sådanne intime detaljer vedrørende deres lingerie....

Chrikke
Skrevet af Chrikke på 13-12-2014 10:43
Hej Leif - du har sådan set ret! Jeg må udvide mit sortiment med selvskærende skruer. Syntes nu ikke sådan sortimenter ligger på forreste hylde henne i byggemarkedet....
Mht din anden bemærkning, så er der flere i familien der benytter bemeldte beklædnings genstande (mig selv undtaget, selvom jeg kunne få optisk gavn af en, da jeg ikke lige fik tegnet det abonnement i fitness world) men hverken min frue eller datter har fundet anledning til at delagtig gøre mig i sådanne intime detaljer vedrørende deres lingerie....

Ja, det er ikke til og finde rigtige lynskruer mere i alm. handel. Men prøv lige og google pladeskruer, som er den moderne betegnelse, så skal du bare se løjer.  

Ja, det er underligt med de hunkønsvæsner. Det er overraskelser hele tiden, når endeligt finder ud af noget.    

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok tak! Fandt faktisk ud af det der byggemarkedslingo i formiddags hos Johannes Fog men 30 bobs for en lille æske med 10 styks, come on! så hellere onkel Harald varenummer 4660!

Chrikke
Skrevet af Chrikke på 13-12-2014 17:31
Ok tak! Fandt faktisk ud af det der byggemarkedslingo i formiddags hos Johannes Fog men 30 bobs for en lille æske med 10 styks, come on! så hellere onkel Harald varenummer 4660!

Ja, der er mange der har dem. Syntes dog Harald Skralds udvalgskasse indeholder et for lille og forkert udvalg. Især mangles der de korte, som jeg personligt bruger rigtig mange af til sammenføjning af to plader. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis