Silikatmaling.

Hej LDSer,

Vi skal have malet vores nypudsede kældervægge, og da de er lidt fugtige er vi blevet anbefalet denne silikatmaling fra DecoFarver.dk: http://www.decofarver.dk/produkt/relius-inde-silikat-vaegmaling/

Nu er vores spørgsmål så, hvor svært er det for en almindelig gør-det-selv maler som mig, at opnå et pænt resultat med silikatmaling fremfor almindelig vægmaling.

Rigtig god søndag!

Vh. Peder
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej 

Jeg har lige været igennem samme øvelse, som du skal i gang med, dvs male kældervægge med silikatmaling. Jeg benytter et andet product (KEIM), hvor der først påføres en grunder, og derefter silikatmaling. Formålet med grunderen skulle være at sikre et mere ensartet udseende på forskelligt underlag. 

Jeg synes det var utrolig nemt at arbejde med silikatmalingen og grunderen. Et lag grunder og to lag silikatmaling. Mine vægge er også ret grove, så det skjuler selvfølgelig også penselstrøg. Endvidere er mine vægge tørre, idet jeg har fået lavet dræn omkring huset. Efter hver påføring sleb jeg væggen let, for at fjerne større sandkorn, som var blevet revet løs fra pudsen og sad fast i malingen. Du skal være opmærksom på, at selv om producenten skriver at farven er "hvid", så synes jeg at den sammenholdt med hvidmalede gerigter virker lidt mørkere end "hvid". 

Alt i alt synes jeg at slutresultatet er blevet rigtig pænt. Kælderen er blevet meget lysere end før. De malede vægge fremtræder ensartet og ensfarvet, selv om mit underlag var temmelig varierende. 

Malingen er helt mat, og dermed også sårbar overfor snavs og mærker. Det er ikke muligt at vaske pletter og snavsede fingre af - dem klatmaler jeg i stedet væk med en tyk pensel.

Hilsen

 

Janus

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også