væggelus

vi har nogle venner der har været i thailand , og har været så uheldige, at få væggelus med hjem

De har snart prøvet altmuligt for at blive de små snyltere kvit, men der er ikke noget der er effektivt, de professionelle skadedyrsudryddere er også kommet til kort, de gir kun garanti i 2 måneder, og bedst som de tror de er væk så kommer der et nyt angreb

der er hjemkøbt forskelligt gift , men der er ikke noget af det der er rigtigt effektivt,

er der nogen herinde der har erfaring med gift til væggelus ??????


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Varme 50 grader tåler de ikke.


Bornholm er et dejligt sted.

Det har været stigende problem i hele Vesteuropa. Og måske er de ved at være resistente over for bekæmpelses midler. Fra æg til voksne gennemgår nymferne 5 livs stadier hvor de før næste stadie skal have blod inden for få uger. De voksne kan ved lave temperaturer undvære i op til et år. Man kan ikke slå æg ihjel med gift. 

konklusionen er så at der skal behandles hver måned i mindst et år, for at være nogenlunde sikker, så der ikke er nogle nye der når at blive kønsmodne. 

Der findes telte og varmebehandlingsudstyr men jeg kan godt se problemet i at få det hele med.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

dejligt med et svar , det er bare 4år for sent  


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Åh for s.....  det havde jeg ikke set. Men af anden tråd fremgår det at den "landsforviste" Finn har store problemer med dem, og vil starte 3. verdenskrig imod de bæster. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

KRIG..... 


Varmekanon, Damp og flid.... Små sataner... De skal dø... Jeg finder ikke en diseldrevet/parafin drevet  varmekanon, men det er nok 20kw der skal til for at varme op godt nok..  Jeg har to små varme apperater på 2000W det holder ikke og 10A sikringer dør,


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis