Bilen varmer ikke - jeg er ved at blive skør

Det startede i mandags. Kørte ud hjemmefra som vanligt. Gjorde holdt 5 steder, kørte 155 km mod hjemme igen. Skulle omkring købmanden. Startede bilen og kom ud på vejen. Den gjorde et par hug og satte ud. Ur, radio alt var væk i 5 sekunder. Ur kom tilbage, startede igen. Ingen varme. Okay, det er termostaten. Lokalisere denne og få den ud og ny i. SÅDAN . Fyldte vand på, kunne høre lyden, som en konkylie. Spænde termostathuset lidt hårdere og lyden forsvandt. Efterfyldte. Startede bilen og holdt øje med ekspansionsbeholderens vandstand. Fyldte efter. Det er en 1,9 TDI, så der går lidt tid før driftstemperatur opnåes. Kunne gå og foretage andre gøremål mens bilen kørte og kikkede forbi temperatur måler en gang imellem. Temperaturen steg og jeg fyldte vand i en flaske og kørte en lille tur. Temperatur bliver på ca. 90 gr. Tilbage igen, åbne fronthjelmen. Vandet er steget lidt i ekspansionsbeholderen og stadig ingen varme i kabinen. Det er et climaanlæg med 2 zoner. Hvem har en god ide til at finde fejlen. Giver gerne nogle flasker rødvin til den der kan ramme fejlen. Den bruger ikke vand eller olie og starter omgående uden hak og host også om morgenen. Og trækkraften er også intakt.

 

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der plejer og være udluftninger til varmeapparatet.
Hej LL1

Tak for dit svar. Jeg kan kun se "udluftninger" til Aircon. Startede med opfyldning efter start af motor, uden kølerdæksel og vandet sank, eftersom der løb vand ud ved demontering af vandflange til termostat.

Tomgang ca. 20 min.

Bemærkede dog efter 8 km kørsel og climaanlæg blev slukket, da telefonen ringede, at derefter kom lidt varme i nogle minutter!

Hej

Hvilken bil ? mærke - model - disel - benzin ?????

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn

Det er en Seat Alhambra 1,9 TDI 115 hk. 2003

Johnny

Hej

Hvis den er ligesom VW Touran er den monteret med en "tilskudsvarmer" som sidder lige bag/under højre forlygte - hvis vandpumpen på den IKKE virker er bilen meget svær at udlufte - på nogen af VW familiens biler sidder der en speciel slange øverst på varmeapp. den kan rykkes et stykke ud fra røret og så er der et hul til udluftning - ved ikke om der er det på din model ellers prøv forsigtigt med kold motor at linde slangen en smule til der kommer vand ud der ( kun hvis slangerne sidder højt i motorrummet )

P.S. kontroller lige alle sikringer med en prøvelampe (med pære- ikke diode) hvis der er en tilskudsvarmer !!

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Der er ikke tilskudsvarmer på denne model. Der ligger en slange på langs (tværs) i motorrummet hen over motoren. Ser ud til den går til noget til kabinen. Prøver lige at checke denne imorgen

Kørte et par ærinder i formiddag, for at få driftvarme. Korte stød af god temperatur. Ved sidste stop, hente småting, 6 min. max. Gik alle lamper ud, da jeg drejede nøglen. Ventede et par minutter. Ur, radio og triptæller kom tilbage. Drejede igen, gik ud igen. Så gad vide om dette også har noget med batteriet at gøre. Det må jo være færdigt.

 

Eller dit bundstykke på tændingslåsen hvis ellers batteri ikke dykker i spænding ved belastning. Det er meget nemt at måle.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR

Har haft en Transporter, hvor bundstykket var færdigt. Nøglen ville ikke dreje med rundt. Først efter "dreje-løfte-dreje-trykkened" osv. startede den. Her gik Ur-triptæller-radio ud, da nøglen blev drejet. Efter nogle minutter kom: "Ur-triptæller-radio" tilbage. Prøvede igen, alt faldt ud.

Hej deersoft, jeg kan ikke lige se ideen med din forklaring/oplevelse, men der er forskellige måder skidtet kan fejle. Min var nøglen helt normal, men ustabil strøm til alt, hvad der hed instrumenter osv. Men kun 1 ud af 10 gange, og som regel altid når konen brugte bilen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis