Kold radiator

Hej,

Jeg har en radiator som ikke bliver varm. Jeg har udluftet den, og skiftet pakdåsen uden det har hjulpet. Er der andet man kan gøre selv, eller skal jeg have fat i en VVS mand?

Vh

Nicolai

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Havde du nu søgt lidt, havde du også set at det anbefales at pille selve termostaten af og give den lille stift noget gymnastik !

Der er rimelig stor forskel på en pakdåse og en ventil !

Så må du ned og se hvilket tryk du har på pumpen.

Duer termostathovedet ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, men jeg vil mene at der burde kommer vand igennem når termostaten er pillet af? Jeg kan mærke at der er varmt vand i røret som er tilsluttet radiatoren. De andre i opgangen har også varme.
Annonce
Skrevet af nlundgaard på 03-12-2014 20:42
Ja, men jeg vil mene at der burde kommer vand igennem når termostaten er pillet af? Jeg kan mærke at der er varmt vand i røret som er tilsluttet radiatoren. De andre i opgangen har også varme.

Tja, det er lidt svært og hjælpe når du tilbageholder dine iagttagelser på den måde, da vi ikke er synsk. Så må det være et job for en VVS'er. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg spurgte egentlig bare om der var andet man kan gøre end at lufte ud og skifte pakdåse.
Skrevet af nlundgaard på 03-12-2014 21:07
Jeg spurgte egentlig bare om der var andet man kan gøre end at lufte ud og skifte pakdåse.

Ja, skift hele ventilen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er jo det han har gjort Nitter, det vi kalder en ventil, kalder han en pakdåse

Det hedder en pakdåse

http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Tilbehoer-Fittings-og-Tilbehoer-Propper-og-Luftskruer--Danfoss-pakdaase-for-RA2000-244583.html
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis