Problem med flere sensorer?

Hej Derude,

Jeg har et lille problem jeg meget gerne vil have noget indput til

Vi har en række udendørs lamper som tidligere blev tændt/slukket på afbryderen indenfor. For nemhedens skyld fik vi vores lokale ellektrikker til at hjælpe med at installere to bevægelsessensorer (en i hver ende af rækken), så lyset tænder hver gang vi går på stigen. Så langt så godt.

Udfordringen er at lamperne også tænder af sig selv, selvom der ikke er bevægelse. Er der nogle der kan komme med foreslag til hvorfor det kan være og gerne nogle løsninger? Hvorvidt de er serie eller paraleltforbundne aner jeg ikke, men umiddelbart tænker jeg at det må være fordi der er 2 sensore?

Jeg er med på at jeg kan hive ellektrikkeren ud igen, men inden jeg gør det, vil håber jeg at høre fra en anden, der forhåbentlig ved lidt mere om det end han gør

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Spørgsmålet er om de tænder af sig selv, eller om de rent faktisk detektere noget.

Prøv at tjekke om de er rene, en almindelig "fejl" er edderkopper. De lavet et spin, lige foran detektoren, men sidder gemt bag selve detketoren om dagen og kommer så frem om aftenen, og sådan en lille fætter bliver meget stor, hvis den sidder på detektorens linse 

Der er også en chance for at det kan være katte, fugle eller flagremus.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Prøv at ændre på indstillingerne?
Hvilket fabrikat er sensorerne?

Hej

har opdaget at f.eks. buske og træer der "vifter" kraftigt i vinden også fint tænder lys med sensorer man kan "afblænde" det følsomme felt på sensoren med kraftigt sort tape/isolerbånd så den ikke kan "se" træ/grene det har jeg selv gjort med fin virkning !

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg mener at det er to af disse sensorer

http://eshop.silvan.dk/vare/sensor-2

Er opfattelsen generelt at problemet må skyldes at der er noget der trigger sensorerne? Jeg vil prøve at se hvad der kan være af ting, men umiddelbart ved jeg dårligt skal være... Der er kun to indstillingsmuligheder, lysfølsomhed og tid.
Annonce

De billige byggemarkedssensorer ikke meget værd. De står netop op tænder og slukker i utide.
Køb nogle bedre. F.eks. laver Servodan nogle rigtig gode nogle, som kun tænder når der er bevægelse.

Når der er sagt, så kan der selvfølgelig være noget, som trigger sensorerne. De reagerer på varmeændringer, så f.eks. kan dyr trigge dem.

Dit problem skyldes næppe, at der er to sensorer.

Tak for svar!

Er der nogle specifikke modeller du kan anbefale? De skal side på en mur, så skal helst ikke stikke for meget ud
Er det nogle af dem, hvor man kan justere hvor følsomme de skal være, fx så et blad i bevægelse fra 5 meters afstand ikke skal trigge sensoren?

Jeg havde også de billige byggemarkeds censorer og blev træt af dem.

Så købte jeg nogle Servodan, de fungere efter hensigten, jeg har 4 stk der køre sammen.

Det er sådan nogle her jeg har (jeg gav 1000 kr. for 4 stk hos den lokale elinstalatør)

www.el-grossisten.com/pi/Servodan_S..._1725.aspx

 

Jeg har både den je__ns viser, og også denne:
http://www.el-grossisten.com/pi/Servolux_pir_sensor_41_231_180gr_IP44_7805_1725.aspx

Begge modeller virker rigtig godt.

Som sagt reagerer de på varmeændringer, så et blad der bevæger sig bør ikke have noget at sige.
Skrevet af jenshøj på 03-12-2014 22:06
Jeg har både den je__ns viser, og også denne:
http://www.el-grossisten.com/pi/Servolux_pir_sensor_41_231_180gr_IP44_7805_1725.aspx

Begge modeller virker rigtig godt.

Som sagt reagerer de på varmeændringer, så et blad der bevæger sig bør ikke have noget at sige.

 Hej

@ jenshø  oplysningen om at sensorer kan reagere på kraftig bevægelse  i området foran den har jeg fra "Jo-El" som jag talte med på et tidspunkt hvor jeg havde et lignende problem

sensorerne reagerer "normalt" kun på bevægelse hvis de samtidig "ser" varme men som nævnt ovenfor kan de reagere på andet

hvis man på en nem måde vil teste om det kun er den ene af sensorerne kan man blot trække en sort plastpose over den og lukke den godt til så er den sensor ude af funktion !

Hilsner Polobjørnj

 

 


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis