PLC Programmering Hjælp til

Jeg har en PLC Moeller 819 DC RC

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få den programmeret ??

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du selv softwaren til den ?
Nu kender jeg ikke den eksakte model, men normalvis programmeres de via PC med tilhørende software.
Jeg har i hvert tilfælde ikke noget software, kun selve PLC`en.
Jeg tror nu godt den kan programmeres via tastaturet, der har jeg da set på youtube. Det kan så godt være, det kun er reletiv simple ting der kan foretages. Det skal jeg lade være usagt.

Men du kan ikke hjælpe ???
Det er ikke en PLC, det er i familie med. Men man kan højest kalde den et programmerbart relæ.
Den kan programmeres med piltaster m.m. på fronten.
Nu ved jeg ikke hvad din opgave er, ellers kunne jeg nok sætte dig i gang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Det er en meget simpel plc og ja den kan til nød programmeret via de taster der er på den. Men da det er en micro plc har den sine begrænsninger som ev elmand også skriver men det kommer jo helt an på hvad du vil havde den til at kunne.
Den programmeret i simpel laddet programmering

Du kan finde en manual til den her
http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/01c5/0900766b801c511f.pdf
Jeg har brug for at kunne styre 2 af relæerne på følgende måde;

Når en indgang er 0, altså uden spænding (230v), er begge relæer upåvirket.

Når ind gangen bliver høj, dvs. Når spændingen er 230v, skal relæ1 påvirkes efter en given tid (måske 5 sek.). Relæ2 skal påvirkes efter en gives tid (måske 10 sekunder)

Når spændingen fra indgangen forsvinder, skal relæ1 holdes en given tid (måske 10 sek.) før den slipper. Relæ2 skal slippe efter en given tid (måske 5 sek)

Giver det mening ????
Skrevet af Tuco på 03-12-2014 00:38
Jeg har brug for at kunne styre 2 af relæerne på følgende måde;

Når en indgang er 0, altså uden spænding (230v), er begge relæer upåvirket.

Når ind gangen bliver høj, dvs. Når spændingen er 230v, skal relæ1 påvirkes efter en given tid (måske 5 sek.). Relæ2 skal påvirkes efter en gives tid (måske 10 sekunder)

Når spændingen fra indgangen forsvinder, skal relæ1 holdes en given tid (måske 10 sek.) før den slipper. Relæ2 skal slippe efter en given tid (måske 5 sek)

Giver det mening ????

Ja det giver mening bortsst fra at det ikke er normalt at forsyne indgangene med 230V, men med 24V.

 

 

 


fase

Når din relæ hedder DC RC, betyder DC at det er 24 v jævnstrøm, R at der relæ udgange og C at den indeholder et ur (Clock)
Det betyder at du skal forsyne den med 24 volt DC (jævnstrøm) og at indgange kun må få 24 volt. Da udgange er relæer kan de trække 230 volt. Men ikke stor belastning, så man sætter oftest udgange til at trække relæer (f.eks med de 24 v DC.) De relæer vælges så store at de kan tåle din belastning.
Så du behøver en lille 230/24 volt strømforsyning og at din installation til afbrydere skal laves i 24 volt. Så må du til gengæld have næsten lige så mange af dem du vil.
Din opgave kan den ellers meget nem løse.
Den har f.eks. 8 timere

Jeg kan sagtens lave det lille program, og sende til dig på papir. Så kan du øve dig i programmering, og eventuel selv udvide/ændre det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Elmand

Er det bedst for dig at sende det på papir, eller kan du sende det på mail?

Da "føler-indgangen" skal styres af 230v, kan jeg så kan indkoble en transformator ? Eller findes der et andet smartere trick ?


Vi kunne måske også tale sammen pr tlf ?


Venlig hilsen Amatøren ;-)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis