Isolering af loft/skunk

Hej

Skal have isoleret den del af mit loft, der er u udnyttet. 

Pt. Er der kun isoleret med 2 lag gulvtæpper. 

Men mit spørgsmål går på vemtilation.

jeg har nyt eternit tag.

det ser dog ud til at tagpladerne er "understrøgne" ude ved ydermuren,altså ingen ventilation.

rygningen på taget er stoppet med isolering(ligner det)

Der er ingen problemer med fugt eller lignende deroppe.

Men når først jeg går igang med at isolere, så forsvinder varmen deroppe jo.

Skal jeg fjerne noget nede ved udhænget og oppe i rygningen? og hvor meget?

Området jeg vil isolere, er ikke direkte opvarmet, da det er baggang og fyrrum. der er kun varmen fra køkkenet og fyret. Det er blot for at hæve komforten lidt herude.

Men senere hen er det planen at loftet inde i skunken skal isoleres. så bliver der jo endnu kolderepå loftet.

På forhånd tak, og undskyld hvis det blev lidt rodet.

mvh

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

uopvarmet loft skal helt sikkert have luft, og jo mere tvivl der er om dampspærrens beskaffenhed , des vigtigere er det, for så er der kun cirkulationen i tagrummet til at føre fugt ud.
Nu er bølgeeternit jo rimeligt taknemmeligt mht. ventilation, fordi der ikke er undertag, så umiddelbart burde du kunne nøjes med river forneden, for at få luft ind, og samtidig holde skadedyr ude.. Så er der kippen. Normalt er der jo tjæreklodser under rygningen, hvis ikke fuglene har ædt det, så den er rimelig lukket. Jeg kan ikke huske om det kan lade sig gøre at lave ventileret rygning, men prøv lige at google bølgeeternit montagevejledning, så skulle du gerne kunne finde et link til en pdf hos cembrit - der er det hele ihvertfald udførligt beskrevet og med tegninger. Du burde kunne finde svar på det hele der, og ellers, så spørg igen

mvh.
Martin

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis