Spots i badeværelse

Hej alle sammen!

Har et spørgsmål ang. lys/spots opsættelse på badeværelse..
Min tanke var, at sætte en indmurindsdåse op, så man kan tilslutte en lampe, der hvor den gamle sad(overspejl), også fræse en ny rille op til over det nye loft.
Mit spørgsmål er faktisk og det nye kabel til spots skal være et alm. kabel til den første spot, og derefter silikone/downligt kabel, eller skal det fra den den nye indmuringsdåse være silikonekabel? Det er disse spots jeg ville sætte op http://www.greenline.dk/led-paerer-...sspot-6w-p
Håber nogen kan hjælpe

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have spotskabel til dem alle, og vælger du at tage dem fra et lampeudtag over spejl, skal du trække dem i et rør, hvor de indmures.

Et andet alternativ er, at smide en PL dåse op i et hjørne og sætte et blænddæksel på. Det kan hurtig blive mange kabler i dåsen over spejlet, hvis du skal have en fra afbryder, en fra spots og måske en fra stikkontakt. Derudover skal du jo også huske en til ventilator og måske en tilgang. Det er smart så, at samle alt i en dåse i loftet.

wwww.elbogen.dk - Din El guide

Det er ikke ualmindeligt at der kun kommer et rør ud, der hvor lampen over spejl er placeret. han skriver jo netop  "en ny dåse" Men det er da korrekt at det lige så godt kunne tages fra en dåse i loftet hvis en sådan findes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis