Påfyldning af vand på naturgasfyr

Hej. Jeg står og skal have fyldt vand på mit naturgasfyr da den er lige ved at være under 1 bar. Dog har jeg ingen anelse om hvilke ventiler, haner osv. der skal åbnes for og jeg kan ikke læse mig frem til det nogen steder, da det er forskelligt fra fyr til fyr. 

Har vedhæftet nogle billeder, så håber jeg kan få nogle hjælpsomme svar!

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra det er der hvor slangen er tilkoblet.

Slangen kommer fra sikkerhedsventil, som sidder på kold vands tilgang til vandvarmer. Det er lidt utydelig hvor slangen ender nede ved gulvet. Men som jeg ser det, er det på røret til radiator. Hvis det er korrekt, så skal du åbne for ventiler i begge ender af slangen, og se om ikke trykket stiger. Den bør være ca. 2 bar, men det er ikke farligt hvis den kommer lidt over.

Det er ikke sandsynlig at vandvarmers (Metro) brugs-forvirring-   siger noget om at fylde vand på anlæget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay. Det er en type 6440. Det er en ventil man kan skrue på i begge ender af slangen, men skal der åbnes for en af dem først eller hvordan? Når jeg åbner for den nederste kommer der ikke noget vand igennem, burde der ikke gøre det umiddelbart, eller skal jeg ikke tømme den for luft eller hvordan?

Den skal ikke tømmes for luft. Som jeg beskrev i går, så åbner du i begge ender. Det er ligemeget i hvilken rækkefølge. Der er først hul igennem når begge ventiler er åbne.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det virkede bare ved at åbne for ventilerne i begge ender af slangen. Mange tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis