Problemer med generator

Hej

Jeg har lige købt en brugt generator, som næsten ikke har været anvendt. Den kan yde op til 1000 W. Den starter og kører uden problemer, men lige så snart jeg tilslutter en vinkelsliber på 750 W, går generatoren i stå. Jeg har i stedet for prøvet med en stavblender på 160 W. Her kører generatoren uden problemer. Jeg har slebet med sandpapir på tændrøret, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen som ved, hvad årsagen er til, at den går i stå, når jeg tilslutter vinkelsliberen?

Generatoren skal primært bruges, hvis/når strømmen går til husets grundvandspumpe, så den skal gerne virke.

Vh

Klaus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af klausan på 19-11-2014 08:14

Hej

Jeg har lige købt en brugt generator, som næsten ikke har været anvendt. Den kan yde op til 1000 W. Den starter og kører uden problemer, men lige så snart jeg tilslutter en vinkelsliber på 750 W, går generatoren i stå. Jeg har i stedet for prøvet med en stavblender på 160 W. Her kører generatoren uden problemer. Jeg har slebet med sandpapir på tændrøret, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen som ved, hvad årsagen er til, at den går i stå, når jeg tilslutter vinkelsliberen?

Generatoren skal primært bruges, hvis/når strømmen går til husets grundvandspumpe, så den skal gerne virke.

Vh

Klaus

Det tyder på at den belastning, du tilslutter, er for stor. Godt nok bruger vinkelsliberen kun 750W, men strømmen i startøjeblikket (startstrømmen) er meget højere, hvilket kan være årsag til at din generator går i stå. For en sikkerheds skyld ville jeg da prøve den på din grundvandspumpe, for at se om det tilsvarende gør sig gældende for den. Hvad der en sandsynlighed for. Hvormange Watt bruger pumpen?

 

 

 

 


fase
Hej

Mange tak for svaret. Jeg var ikke klar over, at startstrømmen var større.

Pumpen er på 200W, så forhåbentlig kan generatoren drive den, men jeg vil i løbet af kort tid se, om det virker.

Vh
Klaus
Det skal den nok kunne, prøv at lade det køre, og så koble mere "nødvendigt" til. lidt efter lidt f.eks køleskab. Så får du erfaring inden du står med de rigtige problemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej.

Super, det lyder som en rigtig god løsning.

Klaus
generatoren har en regulering der "giver gas" når belastningen stiger, ligesom du træder speederen længere ned, når bilen skal op ad bakke. Denne regulering kan være træg, og så har vi balladen.
Men mon ikke det er startstrømmen der er synderen. Det vil være mit første gæt.
Du kan prøve med en varmeblæser, varmepistol eller føntørre på 800-1000 W. De har ikke en startstrøm som en elektromotor.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af klausan på 23-11-2014 21:31
Hej.

Super, det lyder som en rigtig god løsning.

Klaus

Jeg tror, du skal afstå fra at koble et køleskab til din generator på 700W. Det vil, med stor sandsynlighed få generatoren til at gå i knæ pga af startstrømmen.

 

 

 


fase
Det er netop derfor han bør prøve i "fredstid"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis