Kommentarer til artikel: Sådan anvendes karrosseri-tin

Her samles kommentarer til artiklen: Sådan anvendes karrosseri-tin

Kommentarer vises både her og under artiklen.

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man kunne jo også  bruge produkter fra Bera, dem har jeg selv brugt, jeg ser ingen forskel i forhold til videoen.

Så er der da et alternativ til det foreslåede.

www.berashop.dk/

Sådan en rep. som du viser, ville jeg bruge spartel, når der ikke er rust, og laget ikke skal være tykkere, holder spartel 100 % lige så godt, og det fortinnede skal jo ofte spartles aligevel, men fint til at lave en video med. (ja tin på rust dur jo heller ikke)

Er der rust, er det rigtig godt at sandblæse, så er der rent metal tilbage, at ligge tin på-

Man skal også passe rigtig meget på ikke at varme for meget, får man varmet så meget at der kommer en bule, har man først problemer- (kan ikke nævnes for ofte)

Jeg synes du mangler at få det fortinnede helt rengjort for rester at fortinnings pastaens syre, det kan godt danne rust.

Men ellers en fin video, hvis man ønsker at komme igang med at bruge karosseri-tin.

Har man aldrig lagt tin på før, vil jeg anbefale, man finden et gammel skærm eller en dør, og øver sig på det.

Det vil være surt at gøre sine erfaringer, midt på døren, på familie bilen.

Du nævner at man kan bruge varmepistol, har du erfaring med det, i forhold til autogen ?

På de lidt mere avancerede varmepistoler kan man jo indstille temperaturen helt præsist.

 

Får mig til at tænke tilbage på den lune Roy Schmidt (RIP) hos Boyd Coddington, American HotRod på Discovery. Han stod også altid med sit bly og lappede buler og revner i de store øser. Det er rigtig håndværk af gammel klasse.

https://www.youtube.com/watch?v=DY9x8j056Qc


MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej JE__NS

Ang. Varmepistol
Til fortinning og opfyldning hvor der ikke skal så meget varme i, er det fint. Men skal man lægge tin i hvor der flere samlinger, Vil man have problemer med at få det varmt nok.

Ang. Sandblæsning, så kan den også lave buler. Hvis man ikke er forsigtig.

Mvh. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej.
Har brugt varmepistol da der kom en frem der duede til formålet, der før autogen.
Men i dag hvor metalspartel er blevet så god som den er, er det det der bruges.
Dog er det en ældre Jaguar eller lign. ja så er det tinnet der bruges, og tintoy som grund.

Hej Autoole

Kan du huske hvor mange watt varmepistolen var på.

 

 

Mvh. Allan Levisen

AB Svejseteknik ApS

 


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mener den var variabel op til 1,2Kw

Jeg har en Steinel varmepistol på 2000 watt, som kan reguleres fra 50-630 gr. c.

Den burde vel kunne bruges, den kan godt tåle der kommer et lille mundstykke på med et 8 mm hul, så den kan varme rimelig konsentreret. (Jeg har en Dewalt varmepistol også, den kan ikke tåle at køre med sådan et lille mundstykke)

Jeg har købt den for at kunne svejse i plast, men er ikke rigtig kommet igang med det endnu, den er købt i bauhaus.

Måske jeg skulle finde fortinner, og karosseritin frem fra gemmerne og prøve om den dur til det?

Men det skulle da ikke undre mig hvis autogen svejseren var den bedste. Til slag og sølvlodning, synes jeg autogen er absolut det nemmeste at styre.

 

 

Hej Jens__

Hvis du får prøvet din varmluftblæser med karrosseri tin vil jeg gerne høre din mening om det.

Mvh. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]

Jeg undrer mig over hvordan det kun vha. skrub-skiven kan blive så jævnt at man kan male på det - skal man normalt ikke bruge en tin-fil, der kan spændes op i en bue ?

Og så har jeg aldrig før set nogen betjene en spray-dåse på den måde - normalt sprøjter man bare ud i en køre og bevæger dåsen roligt frem og tilbage.

Hej Ole

Du har ret at man normalt bruger en tin fil. det gør det letter at få det helt plant. Og det støver også meget mindre.  men det havde jeg ikke lige ved hånden. Det var også for at vise hvordan man lægger tin i. Ang. hvordan man maler så er der jo nok forskelligt hvordan man gør.

Mvh. Allan

PS. Har du eller spørgsmål er du velkommen til at ringe eller skrive.

AB Svejseteknik ApS.

22 46 31 31

[email protected] 


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også