BETA: "Giv ros"-funktion

Vi har altid kunne se hvor mange indlæg en person har skrevet og hvornår vedkommende blev tilmeldt som bruger. De flittige har fået fortjent anderkendelse ved at ligge på toplisten i forumoverblikket.

Men hvor ville det være fedt, hvis vi kan se på kvaliteten af bidragene også. Dermed kan super-LDS'eren der kommer med rigtig gode guldkorn få masser af hæder og skulderklap.

Derfor er vi nu klar til at teste en ny funktion, som gør det muligt at give en tommel-op til gode indlæg. Det vises som et ikon med et tal ved siden af, som fortæller hvor mange der har rost indlægget. Ikonet skifter til et checkmark hvis man HAR rost et indlæg:

Normalt tester vi nye funktioner på en testserver, men vi lever livet farligt og prøver det af direkte her på siden. Alle der har tilmeldt sig som beta-LDS'ere kan se knapperne nederst i hvert indlæg. Senere udvider vi med en top-liste, så man kan se de mest roste indlæg/forfattere. Derudover vises antal "roser" på brugerprofilen.

Prøv det af og kom med kommentarer her i tråden. Jeg er især interesseret i at høre om:

  • Hastighed og fejl: Går det hurtigt nok (bliver forummet langsommere)?
  • Anvendelse: Er det nemt / svært at bruge?
  • Konceptet: Er det noget vi kommer til at bruge?
  • Navn: Ideer til hvad vi kan kalde det, dvs. man giver et: "Skulderklap", "Like", "Ros", "Anderkendelse"

Lad os teste!

PS: Alle kan være med. Se hvordan du tilmelder dig som beta-tester her


Mvh. AllanE
70 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmm, du Allan. Lige skal være lige, der mangler i den grad en tommel ned  ???  

Derfor kniber det dig gevaldigt og samle en Tommel Op for initeritivet, men kan da godt teste.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, det var med i overvejelserne. Men tanken bag at "fravælge" den er, at forsøge at holde en positiv ånd på LDS. Altså et sted hvor vi roser det gode - og ignorerer det knapt så gode eller kommer med bedre forslag/indlæg/kommentarer. Er noget direkte i strid med reglerne bruges anmeld-knappen i stedet.

Jeg tror ikke at en "tommel-ned" bidrager med meget, men risikerer i stedet at dræbe lysten hos den stakkel, der får en tommel-ned uden at vide hvorfor. Nogen kan lægge mere i det end andre og det bliver derfor svært at styre og bruge.

Over tid vil den "rigtig gode" få så mange tommel-op roser, at man kan få et billede af hvem der bidrager med mest kvalitet. Og man kan hurtigt overskue en lang tråd, hvis man er på udkig efter et brugbart svar.

Men alt er åbent, så byd endelig ind hvis du og I andre er uenige.

Mvh. AllanE
Rigtig god ide. Jeg har tit savnet at kunne anerkende gode indlæg.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det lyder da spændende, med en give ros funktion.

Hvorfor ikke slette funktionen, med antal indlæg, jeg synes ikke rigtig det giver mening.

Hvorfor ikke nøjes med bjælken under brugernavnet ?

På Toyota extreme er der kun bjælken, det fungere rigtig fint, og der er ikke ret mange der kommer med uvedkommende indlæg, bare for at få antallet af indlæg op.

 

Skrevet af AllanE på 12-11-2014 14:12

 

  • Hastighed og fejl: Går det hurtigt nok (bliver forummet langsommere)?
  • Anvendelse: Er det nemt / svært at bruge?
  • Konceptet: Er det noget vi kommer til at bruge?
  • Navn: Ideer til hvad vi kan kalde det, dvs. man giver et: "Skulderklap", "Like", "Ros", "Anderkendelse"

1. Ikke noget at sige vdr. hastighed, da jeg arbejder fra en højhastigheds fiber med en rimelig stor hukommelse og cpu. 

2. Ganske nemt.

3. Personligt tvivler jeg på det, men jeg har før taget fejl .. men selvfølgelig kan det måske fjerne nogle af de mindre "heldige" kommentarer, der kan opstå.

Omvendt kunne det være nemt at "like" (jeg kan i øvrigt ikke li' det ord) istedet for at give sit besyv med, og det er jo det gode (og styrken) ved et forum, at folk kommer med deres mening, ikke bare ved at trykke på en knap, men at man rent faktisk skal formulere et svar. 

4. Skal det hedde noget, så stemmer jeg på "skulderklap", fordi de andre er lidt for Fjæsbog-agtigte   

 

Og så lige en lille detalje til slut... man bør ikke kunne give sig selv (eget indlæg) skulderklap. Det er bare med til at sløre...

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Skrevet af AllanE på 12-11-2014 14:59
Ja, det var med i overvejelserne. Men tanken bag at "fravælge" den er, at forsøge at holde en positiv ånd på LDS. Altså et sted hvor vi roser det gode - og ignorerer det knapt så gode eller kommer med bedre forslag/indlæg/kommentarer. Er noget direkte i strid med reglerne bruges anmeld-knappen i stedet.

Jeg tror ikke at en "tommel-ned" bidrager med meget, men risikerer i stedet at dræbe lysten hos den stakkel, der får en tommel-ned uden at vide hvorfor. Nogen kan lægge mere i det end andre og det bliver derfor svært at styre og bruge.

Over tid vil den "rigtig gode" få så mange tommel-op roser, at man kan få et billede af hvem der bidrager med mest kvalitet. Og man kan hurtigt overskue en lang tråd, hvis man er på udkig efter et brugbart svar.

Men alt er åbent, så byd endelig ind hvis du og I andre er uenige.

Kan til dels godt forstå dine overvejelser Allan. Personligt kan jeg bare ikke lide når der ingen modsætning er. Det smager af fornægtelse. Det vil for mig at se ikke komme til at handle om forfatterens tekniske formåen samt forståelse af trådstarters problem, men om forfatterens popularitet. 

Men hvorfor ikke bare lave tommel op og tommel ned for indlægets indhold og ikke på nogen måde knytte det til forfatteren ???  Det vil jeg syntes er den eneste logiske måde og gøre det på uden det bliver personfikseret. 

 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/1215' class='af-profile-link'>AllanE</a> på 12-11-2014 14:12

<p style="line-height: 20.7999992370605px;">Prøv det af og kom med kommentarer her i tråden. Jeg er især interesseret i at høre om:</p>

<ul>
<li style="line-height: 20.7999992370605px;">Hastighed og fejl: Går det hurtigt nok (bliver forummet langsommere)?</li>
<li style="line-height: 20.7999992370605px;">Anvendelse: Er det nemt / svært at bruge?</li>
<li style="line-height: 20.7999992370605px;">Konceptet: Er det noget vi kommer til at bruge?</li>
<li style="line-height: 20.7999992370605px;">Navn: Ideer til hvad vi kan kalde det, dvs. man giver et: "Skulderklap", "Like", "Ros", "Anderkendelse"</li>
</ul>


- Ingen ændring at mærke (afviklet fra en ipad )
- synes ideen er god. Og bevæggrunden er god. Og det med at man ikke kan vurdere noget 'negativt' synes jeg egentlig er ok - jrg synes godt at LDS må være lidt anderledes end andre fora..... Lad den positive ånd fortsætte på den måde.....
- ja det tror jeg - især fordi det er en let måde at vise en tilkendegivelse af indlægget uden at man skriver et indlæg i tråden, for at give tilbagemeldingen og derved kan flytte fokus fra spørgerens egentlige indhold og derved bare bliver fyld-tekst....
- Skulderklap er et godt gammelt 'positivt' ord, som mange vil forstå....

Hej.
I forhold til "Skulderklap" knappen.
Hvorfor så ikke lave logoet som jeres ejet varemærker og ikke "det vi kender" (Hvis det altså kan lade sig gøre)

 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg kan godt forstå, at tommel ned er fravalgt - selvom jeg synes, at den skulle være der..
men hvis den skal være der, skal "giver" også vises - så man "tør" stå ved tommel ned! (men det synes jeg faktisk også, skulle vises ved "tommel op")
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Funktionen er vist ikke helt færdig, se hvor mange skulderklap jeg kan få.  

Øv havde ikke regnet ud, at andet tryk på tommelen sletter det allerede givende "point".   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 60 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis