Affugter, hvad er godt eller skidt

Hej med jer

I en forening jeg er med i har vi nogle pavilloner der skal trækkes noget fugt ud af.
De er OK, og pakket ned med der er noget fugt der skal fjernes.
Og så overvejer vi at købe en rimelig ordentlig affugter i stedet for at leje....
Er der nogle fabrikater man skal gå efter eller evt holde sig fra??

På forhånd TAK

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mekaniske affugtere kræver at temperaturen er mindst 20 + grader for at være efektive i forhold til energi forbrug.

Onkel Harald har sådan nogle bøtter der gør det uden brug af anden energi end at du tilser dem en gang i mellem

Hej :-)

Efter hvad jeg har set rundt omkring skulle de virke ned til 3-5 grader.
De fugt bøtter er slet ikke nok, der skal en rigtig kontrolleret affugtning til.
Men måske vi også er nød til at lave en opvarmning for at få tørringen til at gå rimelig fornuftig vil jeg ikke afvise.
heldigvis er pavillonerne ret pænt isolerede :-)

MVh Njord

MVH Njord

Vi har en Dantherm affugter på arbejde, den virker rigtig godt, men er jo nok ikke helt billig.

I mit hobbyrum har jeg en Wasco affugter, købt på DBA for nogle få hundrede kr. den har kørt upåklageligt i nogle år. Det er sådan en Harald Nyborg / Silvan "kvalitet" .

 

 

dobbel post

 

Jeg har set en fugtsuge- pose hænge i en snor fra loftet i en bådudstyrsforretning, og naturligvis med en spand under.
Da den havde hængt en ugestid var spanden naturligvis stadig knastør. Jeg kommenterede den manglende effekt, og straks blev
spanden påfyldt en liter vand fra hanen.

Da jeg tidligere boede på Thurø i det gamle elværk ( boede der hvor der havde stået store batterier, da det var et jævnstrøms værk )  Havde jeg kun enkelt glas vinduer på førstesalen var de med buer og så store at jeg ikke nåede op til den øverste karm når jeg stod oppe i vinduet. Her lavede jeg sammen med husets ejer nye fortsats vinduer og når de blev sat i var der kondens på vinduerne hver dag ind til jeg hængte sådan nogle poser op med en bøtte under. Dem kunne jeg så tømme hver 14 dag, så jo det virker altså.

Jeg har skrevet en stor guide om affugtere, som du måske kan få glæde af, når du skal vælge affugter: http://testguro.dk/affugter-bedst-test/

Jeg har selv kun gode oplevelser med Woods og deres affugtere. Dog er de ikke helt billige.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis