Granitskærver vibreres?

Hey,

Jeg fik sidste sommer gravet lidt af min græsplæne hvor der skulle laves en lille "p-plads" om man vil. En lille plads til bare at have traileren og mcen stående. Jeg gravede blot nogle cm ned og jævnede jorden ud og smed så 8-10cm granitskærver over det hele ved ukrudsdug under. Da pladsen aldrig komme til at skulle bruges til tunge ting som en vil eller lignende så lagde jeg ikke stabilgrus ud først......men..... Burde jeg have kørt med en pladevibrator ovenpå granitskærverne efter jeg smed dem på? Jeg tænker om de ville presse sig bedre sammen end de går nu? Det er jo ikke forsent at gør, men gider omvendt ikke leje dyret hvis det ingen betydning har
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil være hensigts mæssigt om du anbringer en flise som dit side støtte ben kan stå på, ellers vil dyret nok vælte på et tidspunkt.

Granitskærver pakker sig rimeligt godt, så jeg synes ikke du behøves at vibrere dem, og når du har ukrudtsdug under, tror jeg ikke de sætter sig yderligere.

Jeg har siden 1996 haft min trailer stående på granitskærver, den er da ikke væltet endnu

Jeg forstår ikke din sidste bemærkning, håndværker.
Men jo jeg er klar over at mcens støtteben skal have noget - den har allerede en stump træ, for ellers går det ikke i skærverne. Men det undrer mig nemlig at der kommer ret dybe spor ned hvor mcen kører ind og ud trods den kun vejer under 200kg (plus bassen under hjelmen oven på ). Det samme sker ikke under den lettere trailer. Og så tænkte jeg om en pladevibrator kunne løse lidt af problemet..... Men det lyder som om jeg godt kan skyde en hvid pil efter

Det er for de indviede min sidste bemærkning

Jeg tror ikke det vil hjælpe at vibrere dine skærver, når du ikke har grus / sand under dem. Begrundelsen er at muldjord er et organisk matriale der er i bevægelse alt efter om jorden er våd eller tør, ved regn vil der være et stort vand indhold der ikke bare ledes hurtigt væk, det vil et grus lag gøre. Så vil du have noget der virkelig holder, må du igang igen med at grave ud, mindst en halv meter ned og fylde 40 cm. grus som vibreres, der på en dug og så vibrerede skærver.

Jeg er så heldig at min lange indkørsel er en tidligere offentlig vej af store sten skærver og gamle mursten. Så mine og mine venners motor cykler ikke vælter.

Annonce

Var det mig ville jeg bare fylde "hjulsporet" op med skærver, mon så ikke det stabilisere sig efterhånden.

 

Ok. Tak for jeres inputs..... Jeg lader det ligge (bogstaveligt talt )

Nu lader du vel ikke dyret stå ude om natten, hun skal helst stå i en opvarmet garage og aller bedst på et Axminster tæppe

Den ligger da under dynen i ske med mig....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis