Seat Ibiza årgang 2006: Torx til drivaksel passer ikke

Hej

Jeg skal have drivakslen af min Seat Ibiza 1,4 årgang 2006. Jeg har forsøgt med topnøgle Torx str. 40, som tilsyneladende er for lille. Str. 45 er for stor. Skal der bruges en special Torx og hvor kan man evt. købe sådan en ?

Jeg håber, der er nogen som kan hjælpe.

 


Selvbyggeren

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at det ikke er umbraco ???

Med venlig hilsen
ktm

 

er det dem med en lille tap i midten af skruen ?
I så fald blot sikkerheds torx :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Har du prøvet om en Unbrako nøgle passer?

Jeg havde såden en mærkelig Torx størrelse på min Corolla, her passede en Unbrako nøgle, helt perfekt.

Kunne du finde et link til den top du henviser til hos biltema (husk de ikke har postordre).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Det er en xzn du skal bruge
De har et Sæt i Harald Nyborg, samme kvalitet som biltema. Med umbracho, torx og tolvkanter
Hej igen

De Torx/bits, som skal benyttes hedder xzn M8. Jeg købte nedenstående sæt til 159 kr. og det viste sig at være et godt valg, idet der både er korte og lange i sættet. Jeg kunne kun klare opgaven med den lange M8. Der skulle renses godt ud, en forlænger på, og så lige et klap med en hammer for at sikre at den var helt i bund.

http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Skruetrakker-og-Bits/Bitssat/Bitssat-40-dele-71514/

Selvbyggeren

Ja Peter 2 andre kom først;0)
Ok, min interesse var der også kun fordi ordet top blev nævnt af autoole, endelig tænkte jeg. Har min kones fabia, her er center møtrikken sådan en stor omvendt "torx" møtrik.

Så det triggede mig lige. Det andet sæt kender jeg godt, det er ok. det fra harald, at reklamere for biltama er noget øv for dem der ikke har sådan en i nærheden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis