P plads og indkørsel

Hej alle jeg har en lade hvor min bil står inde og det er beton gulv men når jeg så kører ud kører jeg på muldjor som jeg godt kan side fast i :-( så jeg skal ligge noget så jeg ikke synker i og som jeg kan bruge som p plads for bil osv. Jeg er alene om jobbet så det må godt være nemt så kom med indput hvad er nemt og billigt :-) grus, fliser, køreplader, Elefantriste, granit, støbning, osv. der hvor udkørsel er er der ca 10x12 meter og der udover er der indkørsel på ca 10x25 meter som jeg godt kan vente med at lave. Mvh. Kristian.

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Det nemmeste er at fjerne 10-15 cm af mulden og lægge tilsvarende stabilt 0-16 eller knust granit på i stedet for.
Det har jeg gjort på min gårdsplads med glimrende resultat også selv om der undertiden har været en lastbil inde. Når det er meget vådt fjedrer underlaget lidt, men når det kun er sporadisk, der kommer så tung last på, holder det fint hos mig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej 57chevy. Jeg har selv netop fået lagt knust asfalt oven på min gamle indkørsel og gårdsplads. Tror nok min entreprenør kaldte det for asfalt rasp det jeg fik lagt, dvs. rent asfalt uden jord og sand i. Det er så småt ved at have pakket sig rigtig fint og ser i min optik rigtig fornuftigt ud (det ligner naturligvis ikke granitskærver) og er en rigtig god bund, hvis jeg på et senere tidspunkt vil ha skærver eller andet, men lige nu er jeg faktisk så glad for det, at jeg ikke umiddelbat planlægger og smide noget ovenpå det:-D
Det er jo så 10 x 12 m og 15 cm i dybden. Altså ca 18 m3 jord der skal væk. Det er mindst 3 lastbil containere. Det er nok der man skal vælge om man vil betale en entreponør eller SVEDE. Du skriver lade, (ude på landet ??) så er der en nabo der har en rendegraver, og kan lægge mulden så du får f.eks. et dige. Husk at få fald væk fra pladsen, så der ikke står vand, og reparer huller når de opstår. Men en god og billig løsning

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Takker Ktm. :-)

ev elmand ja på landet men skal leje en rendegraver hos en udlejer da der ikke er nogen i nærheden som har en. Men det gode er at laden er hævet 20-30 cm over jorden så når jeg skal ind og ud af laden skal jeg ligge en plade på. "Husk at få fald væk fra pladsen" ja det skal jeg huske Takker

Mortenbruun hvordan fik du det lagt blev det lagt løst på. og takker for info
Når laden i forvejen er hævet, så skal du slet ikke grave væk der, men måske lidt nede ved vejen. Bare bestil noget stabil grus ved vognmanden, og få det jævnet ud. Lej en vibrator ved det lokale byggemarked. Så kan du køre uden at sidde fast. Og fald kan du så lave ved at give det lidt pukkel midt på, så kan vandet løbe ud til siderne.
Du skal lige lægge mærke til at Morten Bruun fik lagt det nye, OVEN PÅ sin gamle indkørsel. Nederst skal du have stabil grus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ok det skal jeg nok huske :-) men hvor hårdt bliver det så når man har stampet det med en pladevibrator river man det op hvis man skubber en campingvogn med næsehjulet nede. det er mere at jeg ikke graver mig ned i gruset.

Stabil grus bliver ret hårdt når du stamper det, det bliver bedre og bedre jo mere du kører på det. Bliver det lavet nu, kan du let trække camping vogn hen over til foråret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis din campingvogn graver næsehjulet ned, kunne du udskifte det til et luftgummihjul fra HN til 250 kr.

Med venlig hilsen
ktm

 

ok super :-) Er der nogen som ved hvor man kan købe det billigt

 

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis