Metro vandvarmer type 6440

Hej

Har gennem min VVS mand diskuteret flere gang at der må være noget galt med mit anlæg,

men han kan ikke finde noget !.

Mit varmt vand i hanerne er ca 37 grader det er ikke for varmt, men har været nød til at skrue ned for temperaturen på beholderen for eller bruger jeg alt for mange m3 fjernvarme.

Det er en Metro 6440

F.år BABD

Hvis jeg kun bruger fjernvarme til min varmvandsbeholder og der har ikke været forbrug i løbet af natte er der følgende data om morgen

Fjernvarme ind 66,5 grader

Fjernvarme ud 43,7 grader

Varm vand fra hanen når det har løbet lidt 37 grader, det er alt for lidt !

Jeg har skrue ned for temperaturen på varmvandsbeholderen for et par år siden, elleres rendet det bare løbsk med forbrug fra fjernvarmen.

 

Hvad pokker gør jeg ?

Jan

 

 

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er direkte fjernvarme, Kan det være fordi der ikke sidder en returventil eller flowbegrænser på din retur under vandvarmeren.
Hvis der ikke er noget til at begrænse flowet pisser det bare igennem uden at afgive nok varme når din termostat åbner for nyt frisk varme, tjek også om "pinden" på den kobbetråd der sidder i føleren på returen under din vandvarmer går helt op i toppen af vandvarmerens følerlomme.
På tilgang lige inden varmvandsbeholder sider en AVTS regulering fra 1 til 5 står på 1,5
Føler i varmvandsbeholder er ca 25% fra toppen

På afgang til fjernvarme er der en AVPL
Uanset hvad, er det vel nærmest at beskrive som værende livsfarligt, det du gør med at holde så lav en temperatur i din VVB.
Jeg tænker her på den alvorlige risiko for legionella, som lige præcis udvikler sig i VVB med temperaturer under 60 grader.
I det mindste bør du jævnligt bringe temperaturen op på 60 grader.

Med venlig hilsen
ktm

 

AVPL er en trykdifference, der udligner trykket (nødvendig hvis der er fremløbsventiler). AVTB måler tempraturen i beholderen, så enten er føleren i stykker, eller væsken er vandret (sker somregel kun på varmevækslere).

Går ud fra du mente AVTB se evt her. http://dk.varme.danfoss.com/PCMFiles/14/pdf/Danish/pdf/VVS_guide_07/05_Termostatventiler_til_brugsvandsstyring.pdf
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis