Indstilling af karburator på dnepr

Nogen herinde som kan forklare mig punkt for punkt hvordan jeg indstiller mine kaburatore,
jeg har en dnepr mt10 - 36
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ret sikker på at du hos www.ural.dk kan få den hjælp du har behov for, det er jo ikke den mest udbredte motorcykel i Danmark.

Tjae, en sådanne model ser man ikke hver dag. Hvis jeg skal hjælpe dig bør du ..........

Du bliver nødt til at hjælpe lidt til ved og fortælle hvilken type karburator sidder der på den ??? Et billede eller to af karburatoren vil ikke skade.

Fortæl også lige grunden til hvorfor du ønsker at indstille og hvad du har gjort indtil videre ???

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej  Nitter, der er to kaburatorer på sådan en djævel og der skal vakum metere til at indstille dem, men som skrevet hos Ual.dk forhandler de begge maskiner, har reserve dele o.s.v.

Skrevet af Håndværkeren på 08-11-2014 09:54

Hej  Nitter, der er to kaburatorer på sådan en djævel og der skal vakum metere til at indstille dem, men som skrevet hos Ual.dk forhandler de begge maskiner, har reserve dele o.s.v.

Jamen Jørgen dog.  Hvis du nu for en gangs skyld kunne holde din mund når der er noget du ikke helt har tjek på, ville også DU have mulighed for at lære og indstille to karburatore UDEN vacummeter.  

Noget helt andet er at spørger IKKE spurgte hvor der findes et værksted med reservedelslager osv. Det ved vedkommende helt sikkert godt i forvejen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Håndværkeren på 08-11-2014 14:15

Nåeh ja, jeg havde jo også kun 4 kaburatorer på min Gold Wing !

Og det høje antal mener du også en dnepr mt10 - 36 har monteret ???   

I øvrigt kan du ikke drage parraleller mellem de to typer karburatore som cyklerne er monteret med. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nej Rusern har kun to ret simple kaburatorer, husk på at der hvor man mest køre på dem, skal alt kunne repareres med to stykker sejlgarn et stykke ståltråd og et par gamle skruer fra en eller anden brok kasse, stort set lige som min MZ

Skrevet af Håndværkeren på 08-11-2014 14:48

Nej Rusern har kun to ret simple kaburatorer, husk på at der hvor man mest køre på dem, skal alt kunne repareres med to stykker sejlgarn et stykke ståltråd og et par gamle skruer fra en eller anden brok kasse, stort set lige som min MZ

Så mangler du jo bare at vide hvordan man indstiller to af slagsen, som 1984knudsen spørger til. Men det kan være jeg skal fortælle knudsen det direkte på e-mail i stedet, så man kan blive fri for dine ligegyldigheder.

PS. Der er et ordsprog der siger, at folk aldrig bliver for gammel til at lære. I dit tilfælde syntes det desværre ikke og holde stik !!!  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nåeh ja, jeg havde jo også kun 4 kaburatorer på min Gold Wing

 

 


Det har jeg også på min, CB750, men derfor er jeg da ikke ekspert og jeg ved ikke noget om en Dnepr, men jeg ville meget gerne læse mere fra Nitter om justeringen af de 2 karburider, hvis han eller kunne få fred og lov.

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Det var ikke for at starte en krig herinde (-: men jagtede egentlig bare en måde man kunne starte med at indstille en karburator på så jeg kunne prøve mig lidt frem, hvis det går helt i vasken kan jeg jo godt betale mig fra det et eller andet sted.
Der må da være en tommerfingerregel der hedder 1,5 omgang med luftskrugen og så skru på tomgangen til den passer, så kan jeg altid køre til mekaniker hvis det hele er noget skidt(-:
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis