Termostater - besparelse?

Hej, jeg har kigget lidt på nye termostatter for at kunne drage brug af natsænkning, Danfoss Eco serie har fået meget blandede anmeldelser, men jeg har kunne læse mig til at Technoline TM 3055 skulle være et både bedre og billigere alternativ,er der nogen der har erfaring med disse? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meget svært spørgsmål, da det både kommer an på bygningens varmetab og antal grader der sænkes "det skal jo varmes op igen" samt i hvor mange timer.. Og ikke mindst hvad der bliver fyret med.
Hej, fandt du ud af noget med termostaterne fra Technoline? Står med samme ? Kan se besparelsen i den fra Technoline, fik du det nogen finde prøvet af??? Vh. Maria

MB.
jeg blander mig lid i debatten her, jeg har selv living eco fra danfoss, det enste problem jeg har er at i et større rum (vores stue) er der 3 radiatore et pænt stykke fra hinanden og de kan have svært ved at " ramme hinanden" varmemæssigt for stået på den måde at somtider er den ene drønvarm mens de 2 andre er kolde. dette skulle dog ikke være et problem med living connect som måler på 1 termostat og sender det samme signal ud til de radiatore der er tilknyttet denne termostat. i de rum hvor der kun er 1 liviong eco er der ingen problemer probleme i vores stue tror jeg også vuil opstå med andre frabrikater. ud over det er jeg ganske tilfreds, desuden er danfoss termosatten jo pæn at se på hvorimod den fra technoline jo efter min mening er en gang klodset øjebæ at se på , den ville ALDRIG få en plads på mine radiatorer, og jeg tror ikke på at der skulle være en større besparelse i den fra technoline end den fra danfoss, danfoss har trods alt en meget stor erfaring... hvad angår ternostater
Besparelsen på de to produkter ligger i ny prisen. Som jeg forstår det, skal der til dem fra Danfoss, tilkøbes en "skærm" for at termostaterne kan snakke sammen. Denne skærm koster 3000 kr, oven i skal man så betale 350 kr pr termostat. Efter hvad jeg kan se.
Ret mig gerne hvis jeg tager fejl med det med skærmen (ville være dejligt hvis man ikke behøvede den). Technoline koster 190 kr pr termostat og behøver ikke ekstra for at tale sammen.
Derfor er jeg villig til at gå på komkpromis med udseende (vores skal så heller ikke være i stuen). Men mangler erfaring på produktet.

MB.
den med model med skaærm skal kun tilkøbes hvis man vælge den trådløse udgave, der er 2 udgaver en der fungere alene (living eco) og så den trådløse ( living connect), jeg har living eco og de fungere fint i rum med kun 1 radiator, de kan give lidt problemer med flere radiatorer, men det samme vil gøre sig gældende med technoline som jo heller ikke er er forbundet :-) living eco kan fåes ved harald nyborg til 288
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis