Defekt kaffemaskine

Jeg har en kaffemaskine af mærket Melitta linea unica, som desværre er blevet defekt. Varmepladen virker, men den pumper ikke vand igennem mere. Det skete fra den ene dag til den anden.

Den har kun været brugt i et år, men da den stod de to første år i pakken, er der ikke reklamation mere.

Jeg vil meget nødigt købe en ny, så jeg håber, der er en her inde, der kan hjælpe med at løse problemet?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Hvidemose på 06-11-2014 00:00

Jeg har en kaffemaskine af mærket Melitta linea unica, som desværre er blevet defekt. Varmepladen virker, men den pumper ikke vand igennem mere. Det skete fra den ene dag til den anden.

Den har kun været brugt i et år, men da den stod de to første år i pakken, er der ikke reklamation mere.

Jeg vil meget nødigt købe en ny, så jeg håber, der er en her inde, der kan hjælpe med at løse problemet?

Du ska l have undersøgt om termosikringen er brændt over, den skal skiftes, hvis den er defekt.

Den hyppigsteårsag til, at termosikringen brænder over, er manglende afkalkning

 

 

 

 

 


fase

Hvis du ikke selv kan reparere den så ud på den blå hylde med den, timelønnen for en reperation overstiger hvad en ny koster.

Hvis du ikke har forsøgt at afkalke den endnu, så prøv det først. Citronsyre opløst i vand, eller edikkesyre - hvad du nu har på lager.

Men endelig ikke almindelig edieke da det indeholder sukker der brænder sig fast i varme legemet

Skrevet af Zann på 09-11-2014 23:19
Hvis du ikke har forsøgt at afkalke den endnu, så prøv det først. Citronsyre opløst i vand, eller edikkesyre - hvad du nu har på lager.

Man kan købe afkalkningsmiddel med inhibiteret fosforsyre i, det er rigtig godt til afkalkning af kaffemaskine. Du skal bare følge brugsanvisningen.

 

 

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis