Nyt garage tag

Hejsa, 

Jeg har en 40 år gammel garage med et utæt tag (tagplader) og beklædning som ikke har det alt for godt.

Jeg har tænkte mig at skifte beklædningen og tag. I samme forbindelse er tanken at isolere sider og tag.

Jeg er total nebie når det kommer til tagbelægning, så her kommer spørgsmålet.

- Hvilket type tag er oplagt/nemt er lægge når jeg samtidig vil isoler?

- Og kan den nuværende konstruktion bære denne type tag? (se primitiv tegning herunder)

Garagen er 8*3 m. Gulvet er beton.

Den ene side set indefra:

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas,

Jeg har lidt svært ved at se hvordan taget er vendt og drejet på dine tegninger, men som jeg forstår det så er spærende 100x75 og lægterne er 75x75. Afstanden mellem spærende er 90cm og afstanden mellem lægterne er 120cm.

Kan du måle hvor højt der er på hver side af garagen eller kender du taghældningen?
Det kunne godt ligne nogle gamle eternit-plader. Der kan godt være asbest i dem.
Skrevet af Kasper_g på 02-11-2014 23:55
Det kunne godt ligne nogle gamle eternit-plader. Der kan godt være asbest i dem.

Hvis det er 40 år gammelt indeholder tagpladerne helt sikkert asbest. Der er ret skrappe regler for nedtagning og bortskafning  af sådan nogle. f.eks må de ikke gå i stykker under nedtagningen så de kan frigive asbestfibre og de skal bortskaffes på forsvarlig vis som miljøfarligt affald. 

http://arbejdstilsynet.dk/da/arbejdsmiljoemner/kemi-og-stov/asbest/

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis du vil lægge et ertenit tag igen kan du finde montage vejledning på f.eks cembrit.dk eller du kan Vælge et ståltag som består af lange plader som du kan få leveret i de længder som du skal bruge og så er det vel blot at føle montage vejledningen fra leverandør, om det ene er nemmere end det andet skal jeg lade være usagt.
Tak for svar.

Tror løsningen bliver at skift til et nyt etanit tag. Jeg har i den forbindelse et spørgsmål vedr. isolering.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/195198
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis