DIY Hylde

Goddag folkens

 

Håber der er en derude der kan hjælpe

Er faldet over denne hylde: https://www.etsy.com/dk-en/listing/150201206/driftwood-shelf-drift-wood-shelf-shelf?ref=unav_listing-same

Den vil jeg rigtigt gerne selv lave. Problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af hvordan man skærer stammen så den kommer til at være vandret når man hænger den op? Der er jo nogle vinkler, man skal have styr på når man saver stammen op, men kan ikke knække koden. Det jo svært at måle med en vinkel måler på noget der rundt? 

 

Nogler der har en ide? 

 

På forhånd tak

Mvh Jonas Marslev


Mars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lav det skrå snit ind mod vægen først, og sav enden af i vinkel med det skrå stykke.

Har du en bordrundsav er det nok det nemmeste....

Du skærer enden af stammen helt ren, og får en kamarat eller konen til at holde stammen så enden er 100% vandret, der hvor vasen skal stå.

I skal/må være mindst 3 til at hjælpes lidt ad, for ellers er der for få hænder.

Kender du en kridtsnor? (fås' i forskellige kulører som f.eks. blå, grøn, rød osv)

Om du gør holder du snoren for oven, & for neden lodret (paralelt med vægen) stramt og får en' til at ta' fat i snoren ca. midt på, og trække denne en smule ud og giv slip.

På den måde får du en streg du kan skære efter.

Det kræver selvfølgelig noget stort værktøj at skære gennem sådan en stamme.

Men de tanker har du vel gjort dig.

Det er sådan jeg lige umiddelbart kan se at det kan gøres. 

Nå ja så lærte jeg også noget, af i andre det er jo ikke så dumt.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Til en sådanne indretning, bruger du en motorsav til snittene. Først det ind mod vægen og så runder du af med og jævne toppen, når "stammen" ligger på jorden/gulvet på det lange snit. Der kræves faktisk ikke de store udregninger, kun et bedre øjemål (som du kan træne på et par modeller) og en kæde på saven der kan save lige. Endetræet kan du bagefter med fordel "jævne" med en exentersliber med noget korn 40 eller 60 at starte på.

God fornywelse og lad os se et par billeder af det færdige resultat.  

PS. Man bliver helt inspireret, tror jeg skal have lavet et par næste gang motorsaven kommer i nærheden af en egnet stamme.  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Og Nitter blev den store vinder ej spøg til side. Egentlig en skide god og nem måde at klare den på Leif tak for det ´

Og ja de skide fede!

Mars
Skrevet af Marsh på 02-11-2014 21:27
Og Nitter blev den store vinder ej spøg til side. Egentlig en skide god og nem måde at klare den på Leif tak for det ´

Og ja de skide fede!

Takker.

  Halloo AllanE, mangler så skrækkeligt igen den smiley der høfligt letter på låget (hatten). 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis