Male trappeværn af metal

Vi har købt et hus med en fin trappe til 1.sal men trappeværnet er lavet af metal og malet en kedelig grå farve. Vi kunne godt tænke os at "shine" det lidt op ved at male det en lysere farve men er lidt i tvivl om fremgangsmåde og maling. 

Jeg forestiller mig at det hele skal slibes let og så måske grundes inden den endelige farve males på? Der er en del snørklede steder hvor jeg nok ikke så let kommer forbi med sandpapir, er dette et problem?

Hvilken type maling skal vi bruge for at få en pæn glat overflade, spray eller pensel?

På forhånd tak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er malet nu, og den maling hænger ordenligt fast, vil en grundig rengøring med grundrens, muligvis være nok, men ellers er du nød til at letslibe overfladen, så den bliver "mat".

mht maling ville jeg aldrig bruge spray indendørs, fordi det sviner helt vildt, og den tid du sparer i maling sætter du til på afdækning og oprydning 

Penselmaling kan blive sindsygt flot, hvis bare du er omhyggelig og bruger den rigtige maling og ikke mindst den rigtige pensel (her spiller penegpungen ind, så lad være med at spare på værktøjet, for du skal se på resultatet i mange år) . Det kræver lidt øvelse at male flot, men det  kommer hurtigt. 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også