Nedgravet olietank der skal tømmes!

Hej med jer.

Er der nogen der har et bud på en god og gerne billig pumpe der kan anvendes til at tømme indholdet af en nedgravet olietank der skal tømmes?

Bunden af tanken ligger ca 2,3m under terræn og jeg kan sænke et rør, fx ½tomme rør, ned gennem påfyldningen. Inden opgravningen vil jeg gerne have pumpet tanke n så tom som mulig. Og hertil mangler jeg et bud på en egnet pumpe.

Selve fjernelsen af tanke kommer naturligvis til at foregå efter alle miljø forskrifter med slamsuger der skylle og bortskaffer slam osv, og tilsvarende med selve tanken der også skaffes bort efter alle regler.

 

MVH Njord

 


MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg for nogle år siden var med til at lave den øvelse lånte vi en pumpe af den lokale VVS'er. Det kostede et par hunde.

Når du har suget alt det olie du kan, så hælder du 50 liter vand i tanken og suger en gang til (men til en ny tønde). Gentag evt dette. Så har du stort set ikke andet end vand tilbage i tanken, og den olie der er suget op i sidste tønde kan dekanteres fra vandet.

Jeg har ikke et bud på, hvor man kan købe en pumpe til formålet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg ved ikke hvor meget god og dyr olie der er i bunden af tanken, og vil da gerne lige have de sidste 50 - 100 liter med...
Det er formodentligt en 6000 l tank.... så selv 15 cm i bunden giver hurtigt nogle liter og det vil være synd at sende god olie til destruktion....

Slamsugeren skal på for at lave miljø behandlingen og udstede certificer osv.

Så ren nærighed kan du jo kalde det....

MVH Njord

MVH Njord

En hurtig antagelse for dimensionerne på en tank på ca 6000 liter.

Diameter, et gæt 1,5m hvilket giver en længde på tanken på godt 3 meter.
Hvis der står ca 15 cm i bunden giver det faktisk godt et par hundrede liter....
Så det er da værd at hente op, da en meget stor del af det ikke vil fejle noget overhovedet.

Så gode råd modtages gerne...
Vil en "boremaskine pumpe" af god kvalitet kunne suge olien op?
Kan den suge an med en løfte højde på fx 2,5 meter?
Jeg vil naturligvis suge gennem et ½ tommer rør for ikke at en slange klapper sammen osv.

MVH Njord


MVH Njord
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Olie-og-Fedt/Universalpumpe-12-V-52001/

Kunne måske være en løsning.... Ser da rimelig OK ud til opgaven, og med en tilpas lille diameter til den kan komme med igennem påfyldningsrøret der er lodret... må vist lige checke med en passende pæl, for at vide der er fuld passage....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis