Reflektor til LED

Hej der ude.

 

jeg er startet på et projekt hvor jeg vil lave et par "hella" lygter til bilen. det er lidt som et hobby projekt. ikke sikkert det skal bruges.

men jeg har købt en 100Watt LED. der er kvardradisk. og en DC/DC converter til at styre den med 12V. samt en ordentligt køleflade til at køle den.

 

dog mangler jeg en reflektor til at kaste lyset fremaf. og det er så her i kommer ind i bildet.

 

det er meningen at den skal kastet lyset så langt frem som muligt og derfor er jeg ude i en reflektor der kun spreder lyset en 5 grader. således at den kan lyse vejen op 100-200 meter fremme.

 

hvor kan man finde reflektoren til dette henne? dem jeg har fundet er omregl 60 graders.


 Hey

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Sjovt projekt også selv om du ikke må montere opstillingen på din bil, da lygten ikke er E godkendt.

En led har faktisk ikke en ret stor spredningsvinkel på det lys den udsender. Hvor stor (lille) den er på din led ved jeg ikke, da du ikke har oplyst hvilken du påtænker at anvende. Den smalle spredningsvinkel gør også du nok ikke kan finde en parabol der kan anvendes, da de normalt er lavet til en alm. pære. Med en led vil det formodenteligt mest blive et afskærmningsjob du skal ud i.

Håber du har bemærket at der, mig bekendt, ikke findes E godkendte pærer eller lygter til brug som forlygter (kort eller langt) til biler.

Håber ikke jeg har ødelagt fornywelsen ved projektet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Planen er at lygten skal bruges som langt lys, så den ikke vil være til gene for modkørende. så rent regl mæssigt skal vi ikke tærpe i da det er min beslutning. og idet jeg ikke vil anvende det som kort lys som rigtige mange brianer bruger deres fandens Xenon til og blænder alle modkørende. vil jeg istedet prøve dette. om jeg vil anvende det er ikke sikkert. men det kunne være sjovt at prøve.

jeg har købt sådan en fætter her.
http://www.dx.com/p/100w-6500k-9000lm-led-white-light-module-white-dc-32-34v-155708#.VE6ty_mG91A
og det eneste information jeg kan finde via anden side er at spredningen er 115 grader. hvilket jo er allllt for stor spredning.

Rent reflektor mæssigt kan ders fåes sådan en her. dog spreder den op til 90 grader, hvilket er alt for meget til mit projekt
http://www.ebay.de/itm/Reflektor-Optik-Bausatz-fur-20-W-100-W-Watt-LED-Fluter-Flutlicht-Glaslinse-/161222220827?pt=Bauteile&hash=item258997dc1b

 Hey

Skrevet af Eth0 på 27-10-2014 21:41
Planen er at lygten skal bruges som langt lys, så den ikke vil være til gene for modkørende. så rent regl mæssigt skal vi ikke tærpe i da det er min beslutning. og idet jeg ikke vil anvende det som kort lys som rigtige mange brianer bruger deres fandens Xenon til og blænder alle modkørende. vil jeg istedet prøve dette. om jeg vil anvende det er ikke sikkert. men det kunne være sjovt at prøve.

jeg har købt sådan en fætter her.
http://www.dx.com/p/100w-6500k-9000lm-led-white-light-module-white-dc-32-34v-155708#.VE6ty_mG91A
og det eneste information jeg kan finde via anden side er at spredningen er 115 grader. hvilket jo er allllt for stor spredning.

Rent reflektor mæssigt kan ders fåes sådan en her. dog spreder den op til 90 grader, hvilket er alt for meget til mit projekt
http://www.ebay.de/itm/Reflektor-Optik-Bausatz-fur-20-W-100-W-Watt-LED-Fluter-Flutlicht-Glaslinse-/161222220827?pt=Bauteile&hash=item258997dc1b

Det er helt i orden, skrev også kun bemærkningen hvis du ikke kender reglerne.

Det er jo ikke F...... mange data der er at finde på de ting.   Senere kan jeg også godt prøve om jeg kan få google til og fremtrylle et eller og andet spændende mennnn ............  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Har nu googlet på kryds og tværs. Den reflektor der kommer nærmest samler kun lyset i en stråle på 10 grader og vil formodentelig ikke kunne bruges til din LED pg. af de mekaniske mål. Har desværre givet op.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis