tagtrin til tagpaptag

Hej.

Jeg har en skorsten som min skorstensfejere vel skal op og kigge i en gang i mellem. Hvad er der af tagtrin der kan monteres på et tagpaptag uden alt for meget besvær?

 

Og uden at det bliver utæt.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Luxortion på 23-10-2014 12:16

Hej.

Jeg har en skorsten som min skorstensfejere vel skal op og kigge i en gang i mellem. Hvad er der af tagtrin der kan monteres på et tagpaptag uden alt for meget besvær?

 

Og uden at det bliver utæt.

Det er ikke noget du skal, og du har vel en renselem under taget som skorstens fejeren kan feje skorstenen fra.

 

 

 

Et simpelt opslag med Google.dk med ordene tagtrin tagpap bringer som det første dette link hvor de kan købes http://www.braendeovns-shoppen.dk/p...p-tagtrin/ men der er masser af andre hits og vælge mellem.  

Pøj pøj med udvælgelsen.

PS. Håber linket bliver stående så det er klikbart, ellers må du selv manuelt kopiere det til din browsers adresselinie. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Enig håndværker i et første, men hvorfor skulle han dog have en renselem under taget?

 

Det er der godt nok ikke mange der har, og slet ikke hvis det er en stål skorsten manden har.

 

 

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 24-10-2014 06:05

Enig håndværker i et første, men hvorfor skulle han dog have en renselem under taget?

 

Det er der godt nok ikke mange der har, og slet ikke hvis det er en stål skorsten manden har.

 

 

 

 

 

Ja og skorstensfejerne plejer vist også hade de indretninger hvis de kan undgås. Min fejer hakkede og spyttede, da jeg engang spurgte til om det ville være nemmere med en renselem under taget. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvis skorstenen er indrettet, så den skal renses fra toppen, skal skorstenen være tilgængelig for udvendigt eftersyn.
adgangsmulighederne skal være forsvarlige, både når det gælder sikkerhed og sundhed.
Så det er noget man skal. hvis der ikke er anden mulighed.

http://www.ltk.dk/sites/default/files/uploads/public/user_uploads/CMP/Byggesag/sikkerhed_for_din_skorstensfejer.pdf

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af MLU på 24-10-2014 06:05

Enig håndværker i et første, men hvorfor skulle han dog have en renselem under taget?

 

Det er der godt nok ikke mange der har, og slet ikke hvis det er en stål skorsten manden har.

 

 

 

 

 

Jeg har stål skorsten, og har også renselem på loftet altså lige under taget. Det var skorstens fejeren der forlangte det. Min skorsten kommer nemlig ud gennem taget ca. 2 meter nede af taget fra rygningen og er en meter højere end rygningen, efter skorstens fejerens anvisninger for ikke at få nedslag i skorstenen. Han kan derfor ikke komme til skorstenen ude fra uden stort besvær og stigetrin på taget er udelukket.

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis