Bjælker til fritidshus

Hej

Vi har et ældre jeppesen bjælkehus (2,5 x 5 tommer) og jeg søger lignende bjælker, MSH huse kan godt levere denne dim. men de er enormt dyre og samtidig kan de ikke lave samlingnerne. SÅ...

Er der nogle forslag! måske sidder der en tømmer/snedker der kan lave disse samlinger og måske endda også bjælkerne?

Eller måske fra et andet firma, eller brugte

På forhånd tak
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du forklarer lidt mere om bjælkernes udformning eller endnu bedre sætter et billede ind, så er det langt nemmere at forholde sig til bjælkerne !

Hvad skal du bruge bjælkerne til ??

Er det udskiftninger eller er der tale om en tilbygning eller ???

Er der tale om en tlbygning er det vel ikke så vigtigt om udformningen er nøjagtigt den samme, bare hoved dimmensioner og det grundlæggende er samme bjælke type der kan skaffes, ja så kan det sikkert sammenføjes på en god og fornuftig måde.


Venligst Njord biggrin En glad amatør smile

MVH Njord
Hej

Det er egentlig til et gæstehus så derfor er det korrekt at jeg kunne bruge andre end lige nøjagtig de orginale jeppesen bjælker, men da jeg ønsker at bygge gæste huset sammen med hovedhuset for at få en solkrog skal diminsionerne helst passe rimeligt godt.
(og derfor kunne jeg selvfølgelig nøjes med de orginale til sammenbygningen og nogle uorginale til gæstehuset)

For at gæstehuset ikke skal ligne en øjebæ, da de skal placeres ret tæt (1,5m-2m), syntes jeg det er vigtigt at holde den samme stil.

Billedet er ikke helt korrekt målestoksforhold men cirka.

Skal man bruge en special maskine til at lave samlingerne?

Tak
Jeg forstår neget godt at du gerne vil have samme profil.

Men det må være OK at det "kun" er de tre mål der skal være identiske med den originale bjælke.

Altså "brugshøjden" bredden og de fire hjørne radier.

Om not og fer er de samme betyder vel mindre når der er tale om en tilbygning eller lignende. De skal jo kun holde sammen på den nye del af huset.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Jeps, de tre mål skal passe.
Jeps, Fer og not udformning har mindre betydning.

Men, selve samlingerne syntes jeg virker svære at lave selv, eller det er måske bare noget med en skabelon og en overfræser!!!
Tak
Jeg vil ikke helt anbefale en løs overfræser..

Men helst i en snedkerimaskine, men hvem har lige een... Og jernene til den.

Men på www.woodenboat.dk kan du se lidt der måske kan hjælpe dig.
Her er en overfræser bygget sammen med et bord til noget der ligner det du skal have gang i.
Men om du kan få jern med så stor en radie ved jeg ikke ?
Men en affasning med en elhøvl fjerner hurtigt det groveste af hjørnet. faktisk kan du lave tre faser på hjørnet så der ikke er ret meget tilbage. På samme måde som man laver en rundstok, eller mast manuelt...

Siden er iøvrigt lavet af vore bruger her på siden der "hedder" Mac.

Så prøv eventuelt at kontakte ham han har nogle gode løsninger på mange ting.. se bare hans hjemmeside.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Annonce
60 kr + moms, formentelig lidt billiger ved større mængder, men det er uden samlinger
Det syntes jeg er dyrt, men det er måske bare mig.

hvis jeg så skal betale en anden for at få lavet samlingerne, tja så løber der jo ekstra udgifter på, dels til selve bjælkerne, dels til transport.

Derfor søgte jeg alternativer til msh-huses vejl. udsalgspris
Faldt lige over en annonce i www.dba.dk

Under bortgives:

Bjælkehus, Jeppesen, udestue/garage/udhus, 57/12 m², ca.20% af væggene er def., skal fjernes senest 1/10, dep. 3.000

TLF 75 53 73 40

Så vi er i Kolding området..

Måske noget for dig 8)

MVH Njord
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis