Lyset går efter skift fra halogen til LED

Skiftede for nyligt loft halogener til LED. De eksisterende var 20 watt 7 stk. Jeg skiftede til 4,5 watt LED. Helt efter bogen i følge en guide jeg fandt på nettet. Problemet er bare at der sidder en eller anden sikring der slår fra når lyset har været tændt i 10 min. Så kan man tænde igen efter ca. 10 min igen?
Skulle strømfordeleren ikke være overdimensioneret nu? Trækker LED spottene mere strøm end de gamle halogener?
Jeg skal indrømme at jeg har købt billige udgaver i et byggemarked. Havde først købt dyre Phillips men med GU10 fatninger. Så jeg vil lige vide om det kan betale sig at købe nye fatninger til de dyre LEDer. Eller om jeg er helt galt på den. Phillips er på 4 watt.
Det er ikke et system med lysdæmper, så den fejl er udelukket.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogle transformere kræver en vis belastning for at kunne virke, måske er det det der er galt. Så du efter skift til LED, ikke opnår denne belastning.
Det er højst sandsynlig at je__ns har ret. Du kan teste med at lade 1 eller 2 af de gamle sidde i samtidig. Hvis det så kører må du have en ny omformer, der er mindre min. 31,5 w

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kan ikke bare udskifte fatningen til en GU10, da den du har nu nok er 12V fatning. Så skal transformer nok også udskiftet og muligvis også kabler.

wwww.elbogen.dk - Din El guide
Det lyder som om det er en elektronisk transformer til halogen du har, det fungere kun samme med Philips led pærer. De har opfundet en ballast, som gør dette muligt.
Men alle andre lavvolt led pærer, skal som udgangspunkt have transformer/driver til formålet.
Der kan du evt, bruge en snappy dem har jeg rigtig gode erfaringer med
http://www.ledlys.dk/s/led-band-led-skinner-23/led-band-54/12v-dc-led-band-drivere-272#593
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis