Teleskop emhætte - er det en god idè?

Jeg er ved at være færdig med mit nye og meget åbne køkken. Der er en stor kogeø, som vender ud mod spiseafdelingen. Og det piner mig, at jeg skal montere en emhætte, der vil tage en masse af udsynet. Både fra køkkenet ud i stuen og den anden vej.

Jeg tænker derfor på at lave eller købe en emhætte, der kan køre op og ned, så den kun tager udsynet, når den er i brug.

Er der nogen, som har erfaringer med et lignende projekt??

venlig hilsen

Søren


Ham fra Dragør
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er m.h.t. gulvet. Det lyder som om det er for sent at trække et 200 mm rør den vej.
MEN ellers var der jo den motoriserede emhætte der kører op fra bordet på bagkant af komfur. Det tager ikke udsyn og virker godt på de 2 bagerste kogesektioner og rimeligt på de 2 forreste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gulvet er lukket for længst. Så den er død.

Næste - og nok den mest enkle og sandsynlige mulighed - er at sætte den oppe under loftet. Det kræver et kraftigt sug og dermed en kraftig motor. Den larmer og skal så sidde oppe på loftet eller på taget. Det er også besværligt.

Jeg har googlet i mange timer men har kun fundet en enkelt model, der kan gå op og ned. Den er hundedyr og tudegrim.
http://www.homecrux.com/2013/02/08/3772/pareo-retractable-steel-range-hood-from-faber.html

Det fjollede er jo, at i 99% af tiden har man ikke brug for en emhætte. Det er kun, når man laver mad.
Jeg bliver ved med at tænke på, om man ikke kan lave en relativ enkelt konstruktion, der løser problemet. Der er jo plads nok oppe på loftet, så mekanikken skal "bare" sørge for at køre røret og dermed emhætten op og ned, når jeg beder den om det
Jeg leder videre ...


Ham fra Dragør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis