Digita start/tomgang/kørsel

det bliver et langt indlæg, men det er lidt svært at forklare ordentligt.

Den har kørt med samme opsætning før uden problemer, men nu opfører min VGA digita sig noget mærkeligt synes jeg.

Jeg har fjernet skiven i variator.
Ubegrænset CDI helt ny.
Hoveddyse 60
Gianelli Go ubegrænset udstødning.
4,5 g ruller.
Tændrør under 4 mnd. gammel
Spændingsregulator under 4 mnd. gammel
Nålen flyttet 2 hak ned (ringen på nålen op=nålen ned).

jeg har lige renset karburator, skiftet ruller, skiftet rem, skiftet gearolie, skiftet bremser.


Hver gang den er kold, men specielt når den har stået natten over eller en hel dag :
- Jeg kan nemt starte den, men den går nærmest ud med det samme. Hvis jeg starter den og giver den gas, så dør den med det samme.

- Jeg kan holde den igang i lidt tid hvis jeg giver en lille smule gas i små ryk. Jeg skal lave de små ryk i ca 2-3 min inden jeg kan køre afsted og så sker flg. :

- Når den er kommet ordentlig igang, og jeg kører på den, hvis jeg så slipper gas håndtaget, og giver gas igen, så er det som om den"går ud", og så tager fat et sekund efter igen.



Igår da jeg kørte så tog den slet ikke fat igen når jeg gav gas. det lød bare som om den "druknede" og så kunne jeg max køre med 1/4 gas i ca 5 minutter, og derefter kørte den helt normalt igen.

Når den er varm, er der ingen problemer med den overhovedet, hverken at starte, tomgang eller under kørsel.

Hvad pokker kan der være i vejen ?

Jeg har 2 stk Autochoker liggende. Jeg har målt lidt i dem, og Den ene har en modstand på ca 6,8 OHM, og den anden lige over 13 OHM.

desuden kan jeg se, at begge ledninger til denne modstand er helt færdige. kan det bare være den der skal skiftes ?
http://www.thansen.dk/scooter-knallert-m...029953882/

jeg ved ikke lige hvad den modstand gør godt for.

Er der en der lige ved hvad jeg skal gøre ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft fuldstændig det samme problem, løsningen var let, større dyse..
Du kan prøve at sætte en klud/hånd for indsugningen, hvis det hjælper mangler du benzin = større dyse

/Mikkel

du kan prøve at give ful gas om den får benzin nok i toppen af omdrejninger.

og der med trækket i topfarten. men når den står i tomgang er der ikke noget at komme efter. men når du giver gas så dør den der er tegn på at den ikke får benzin nok i gasset.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis