NorDan, Outrup, KPK, Outline vinduer m.fl.

Kære LDS,

 

Jeg ved der har været mange tråde oppe omkring vinduer og har læst mig frem til at KPK, Outrup og Outline er kvalitets og prismæssigt tæt på hinanden. Mit spørgsmål til folket er:
Har i kendskab til NorDan? Ejendommen har fået tilbud fra NorDan der indebærer udskiftning af 3 vinduer (1 enkel 2 fags) og en altan dør (træ alu) for 60k alt inkl. Dette har jeg afvist, da jeg synes det lyder som et overpris. 

 

Hvad anbefaler folket herinde? 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er incl. montage og fjernelse af gamle vinduer og dør, lyder det da meget rimeligt.

Jeg synes det lyder peberet... Jeg købte Rationel døre og vindue i sommers.
1 stor facadedør med sideparti, 1 terrassedør og 1 vindue - alle 3 i træ/alu.
Pris i alt, incl levering 18930,00 kr.

En tømrerersvend kan afmontere de gamle og montere de nye på en dags tid, inklusiv fugning.
Dog skal der være 2 mand når de skal bæres, men der kan du vel selv udgøre den ene...

Så synes jeg der er langt op til 60.000...

Aaroe, tænk på at det er i Kjøvenhavnstrup, du ved jo godt at priserne der ovre er fuldstændigt ude over alt det vi andre i "udkandts Danmark" kender til

Aaroe, nævner lige præcis det jeg tænker. Har prøve diverse prislister KPK, Rationel og Hvidbjerg vinduet, og uanset hvordan jeg vender og drejer det, så kan elementerne ikke komme over 30.000. Jeg kender ikke håndværkernes timeløn, bortskaffelse af de gamle vinduer m.m. Men helt ærligt, 30.000 kr. for maks 2 dages arbejde for 2 personer og få lister og fuger??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hehe Håndværker :-) Så er det heldigt at jyske firmaer stadig vil handle med dem :-) Jeg købte mine igennem Nettrælasten - De giver vidst altid -30% på Rationels listepriser. Jeg gik bare ind på Rationel.dk, og fandt det jeg gerne ville have og skrev det i en mail til Nettrælasten, så klarede de resten. Tror da også de leverer til Sjælland.

Jeg plejer at regne med 3000,- om dagen for en håndværker (på regning ;-)) - men kan da ikke udelukke at timeprisen er skruet op ovre på øen :-)
Hvis du har en hobbykniv og en bajonetsav, så er de par vinduer og døre nu hurtigt afmonteret - det er nemt lds arbejde.
Annonce
Som bonusinfo kan jeg oplyse, at jeg også har Outrup træ/alu vinduer og døre, og jeg synes ikke der er nogen nævneværdig forskel i kvaliteten. Begge ser ud, og føles som solidt kram.
Tak for inputtet Aaroe.

Vil i mene det bedst kan lade sig gøre, at købe gennem en trælast og derefter finde en tømrer der monterer?
Eller vil tømrerne helst selv få en bid af avancen?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er da bare at ringe til et par tømmerfirmaer og sige at du har fået 3 vinduer og en dør og spørge om de vil montere dem.... Og til hvilken pris sådan cirkasiger den første nej de vil måske kun montere noget de selv har leveret tjah så ring til den næste på listen
Jeg tror du får den bedste pris ved selv at købe vinduerne igennem en trælast, og derefter betale en tømrer hans timeløn for at montere dem. Hvis du ellers har muligheden, så foreslå ham, at du selv kan hjælpe med at slæbe, så sparer du en mand.
Personligt ville jeg ikke støtte rationelt produkt det er et udmærket produkt,men det er polsk fremstillet idag vi har så mange gode dansk fremstillet produkter som fuldt ud kan hamle op med dem,Jeg tænker danske arbejdspladser,eks,idealcombi storke kpk og mange flere alle kvalitetsvinduer Unik vinduer / Tidligere vindues montør/

LBL
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis